Lager spotteplass på Stavanger lufthavn, Sola

Re: Lager spotteplass på Stavanger lufthavn, Sola

Originally posted by Leorim

Originally posted by Whatever

Jeg var nede og kikket på denne tidligere i dag. Ikke akkurat noe å skryte av, men det er vel bedre enn ingenting. Skulle likt å hatt adgang til flyplassen når T7 kommer. Finns det noen mulighet for det?

Vietnam T7 kommer IKKE til ENZV/Sola :(

Typisk det.... :rolleyes: Men fryktet at dette ble det endelige resultatet... Hmmf...

Jeg var nede og kikket på denne tidligere i dag. Ikke akkurat noe å skryte av, men det er vel bedre enn ingenting. Skulle likt å hatt adgang til flyplassen når T7 kommer. Finns det noen mulighet for det?

Jo, dette er absolutt noe å skryte av.Ja , det er bedre enn ingenting. Det er ikke slik at man alltid kan forvente at en etat som Avinor har tid,penger og ressurser til å lage fundament og sette opp en slik utsiktsplatform. Det har noe med miljøet rundt flyplassen å gjøre.
Folk med yrkesentusiasme og yrkesstolthet er sjelden vare idag.
Dette har mange ansatte blant annet i Avinor på Sola. Årsakene er mange , men mye skyldes at flyentusiaster/spottere er det mange av i distriktet og at man tar hensyn og finner samarbeid med Avinor og annen luftfartvirksomhet. Verdien av å ta vare på den samferdselsmessige flyhistorien er akseptert av mange.
Dette er til og med lufthavnsjefen med på selv om han skal drive en kommersiell virksomhet idag og fremover.
Hva med å skrive noe som er mer positivt med det nye tilskuddet. Hva har du å bidra med?

Originally posted by OJB

Jo, dette er absolutt noe å skryte av.Ja , det er bedre enn ingenting. Det er ikke slik at man alltid kan forvente at en etat som Avinor har tid,penger og ressurser til å lage fundament og sette opp en slik utsiktsplatform. Det har noe med miljøet rundt flyplassen å gjøre.
Dette har mange ansatte blant annet i Avinor på Sola. Årsakene er mange , men mye skyldes at flyentusiaster/spottere er det mange av i distriktet og at man tar hensyn og finner samarbeid med Avinor og annen luftfartvirksomhet. Verdien av å ta vare på den samferdselsmessige flyhistorien er akseptert av mange.
Dette er til og med lufthavnsjefen med på selv om han skal drive en kommersiell virksomhet idag og fremover.
Hva med å skrive noe som er mer positivt med det nye tilskuddet. Hva har du å bidra med?

Godt svart ( i mangel av :clap: ) :laola

Nå er jeg faktisk og intressert i at et løfte har blitt holdt, dette imponerer meg....:-p

Jmf http://forum.scanair.no/read.php?TID=20374
Utsikt

Noen samler på frimerker, andre på mynter. Min hobby er å se på fly og uannsett hvor jeg parkerer langs Sola flyplass er det parkering forbudt. Hvorfor skal dere være så vanskelige mot oss som ønsker å ha denne hobbyen-. hvorfor gjøre det ulovlig for oss for å sid et slik.

Svar: Om det ikke er ulovlig å stå, så kan det nok være vanskelig å parkere. Vi skal se på mulighetene for bedre tilrettelegging for dere med en sunn hobby!

Originally posted by OJB

Så sant !!

Var ute og prøvde den i dag, og må si at de få metrene du kommer opp i høyden hadde MYE og si på overblikket du fikk. MEGET BRA !!

Jeg har ikke superkamera med superlinse - bare et 2 MB mobilkamera med et godt lag drit på linsa. Men jeg svipper nedom gjerdet på Sola dersom det er noen spennende fly i området. Vet ikke om jeg "teller med i gjengen"...?...

Men dette var kjempegode nyheter. Tenk det - en helt gratis plattform laget bare for tullinger som liker å se på fly.

1000 takk!

Geir

Var ute og "besøkte" spotterplattformen i kveld. Noen fotograf er jeg dessverre ikke (ennå) så jeg tror jeg beholder bildene jeg tok med mobilkameraet for meg selv. Men absolutt et sted å komme tilbake til. Fin utsikt over rullebanen og apronen....

Back