Lærlingeprogrammet til Norwegian

Re: Lærlingeprogrammet til Norwegian

OK. Saa da er vedkommende ikke laerling, sier du. Bare betales som en.

(ser du modererte teksten din litt....)

What the heck, hvorfor ikke 2 lærlinger , det går jo for det samme

Originally posted by LN-MOW

OK. Saa da er vedkommende ikke laerling, sier du. Bare betales som en.

(ser du modererte teksten din litt....)

Nei det sier jeg ikke....det er da fullt mulig å være lærling og samtidig inneha alle godkjenninger, kurs og sertifikater til å utføre en jobb som kabinansatt. Tydeligvis klarer en dette helt fint, med myndighetenes godkjennelse.
Om dette er bra skal jeg ikke si noe om, ønsker å få fram fakta og vise at det IKKE er "mye farligere" at en lærling jobber i kabinen som noen tydeligvis tror.

Spørsmålet er vel ikke om det er farligere, mer om det er økonomisk utnytting av situasjonen.

Selv om mesteparten av lærlingetiden er i kabinen, er det vel også andre områder innen DY de ska være "lærlinger" i løpet av perioden? Høres sikkert fint ut for fylkeskommunene det..??!

Hurum: Norwegian setter seg selv i en situasjon der de fratar seg selv enhver troverdighet. Dersom de er lærlinger er det fordi de er i en opplæringssituasjon, og er dermed på ingen måte å anse som fagarbeidere. Ergo kommer de i tillegg til og ikke i steden for "fullbetalte/faglærte" C/A'er.
Dersom de er "faglærte" er det bedrageri av fylkeskommunenes allerede dårlige økonomi ettersom det er opplæring som ikke fører noen vei. I tillegg til at det er kynisk utnyttelse av billig arbeidskraft som er totalt forkastelig.

Originally posted by TG923

Spørsmålet er vel ikke om det er farligere, mer om det er økonomisk utnytting av situasjonen.

Det kan jeg være helt enig i.

Back