La Guardia- JFK

rampen

ScanFlyer Silver
Har et spørsmål for dere som er kjent i New York. Hvor langt er det fra La Guardia til JFK? og er det noe transittmuligheter mellom flyplassene og er 3 timer nok for å komme seg fra La Guardia til JFK?

Hei, nå er ikke jeg noen ekspert på NYC og andre kommer sikkert med utfyllende informasjon. Det er ikke langt mellom La Guardia og JFK. Kanskje drøyt 10 km. De 2-3 gangene jeg har ankommet JFK og skulle videre til Midtown synes jeg å huske at vi stort sett har kjørt forbi/i nærheten av La Guardia, og kjøreturen inn til MIdtown har vel som oftest ikke tatt mer enn 40-45 minutter (om jeg nå husker rett).

Det går shuttle-bus mellom JFK og LGA, tror den koster rundt 15$ og bruker 40-50 minutter.

Du kan også ta airtrain til Jamaica station, sub'en til Manhattan og bussen ut til LGA - mer stress, men mye billigere. (Metrocard)

Det er ca. 2 mil å kjøre fra JFK til LGA. Er det ikke trafikk, tar det ca. halvtimen. Dessverre er det mange faktorer som spiller inn.

På morran kan det ta halvannen til to timer mellom disse to flyplassene, det er garantert. Problemet er at man vet aldri når det tårner seg opp, så man bør ha litt god tid.

Bussen tar nok 45 minutter uten trafikk (16 dollar)
Taxi rundt halvtimen (koster rundt 30-40 dollar)
T banen via byen tar nok 2 1/2 time (2 dollar)

Ikke nødvendig å dra via Manhattan, det holder å dra via Jackson Hts (buss Q33 fra LGA -> E-train -> AirTrain) og det koster £7.25, men det tar litt tid (regn godt over en time).

http://tripplanner.mta.info/

He he... Det finnes sikkert andre måter å gjøre dette på, ja. Jeg har aldri sjekket selv da det er beyond uaktuelt for meg å ha 3 stopp for å spare 7 dollar.

Min erfaring med E train og AirTrain sier at denne planen vil ta minst 1t30

Min erfaring med E train og AirTrain sier at denne planen vil ta minst 1t30

Støtter deg der, man bør nok beregne det, ja. Og NYC-bussene er ikke akkurat hensiktsmessige hvis man har med bags og det er rushtid...

Takker for gode utfyllende svar;-) Da skal jeg nok rekke frem i tide, får ta taxi så er det nok raskeste måten å komme frem på.

Back