Kvernberget øker

Replying to Topic 'Kvernberget øker'

Originally posted by LCH78

Men nå står jo det ikke nevnt FLYPASSASJERER en eneste gang i den artikkelen som er limt inn i den første posten da, er jo kun Moldeværingen som har klart å lese seg til det da :) alle vi andre ser jo at det står passasjerer, som da er både helikopteredelen og flydelen :)

Jo, det gjør det da så absolutt.

Snart 300.000 passasjerer
Hvem blir flypassasjer nummer 300.000 i Kristiansund? Lufthavnsjef Ole Kr. Pettersen regner med at milepælen blir nådd før jul, og kommer til å gjøre ekstra stas vedkommende.

...og Vadsøværinger kan ikke lese...;) :spin:

Skal pax på "charter" turer som er opprettet ved hjelp av penger under bordet telles med da ??? :smokin

Originally posted by ENKB

Skal pax på "charter" turer som er opprettet ved hjelp av penger under bordet telles med da ??? :smokin

Hvis du hentyder her, slik som flere fra Kristiansund har direkte påstått, at Molde Næringsforum har betalt endel personer penger (over eller under bordet til Saga, Ving og Apollo) for å fly charter fra Molde til en sydendestinasjon, så faller det på sin egen urimelighet i denne diskusjon. Både du og jeg vet at dette ikke var utgangspunktet for diskusjonen og at disse påstandene ikke er annet enn surt oppgulp. Savner å se noe som helst dokumentasjon for disse påstandene som ikke kan være annet en et siste desperat forsøk på å sverte naboen for selv å fremstå som noe bedre...

Men for ordensskyld så blir all trafikk, charter som rute, tatt med i passasjertallene for en hviken som helst flyplass, så lenge det er kommersiell drift.

Post by ENKB 19-10-05 10:07:18
...28 Oktober starter den charter ruta molde næringsforum har kjøpt. Spanair skal fly molbo-Kanariøyene med mellom...

Molde Næringsforum har betalt endel personer penger (over eller under bordet til Saga, Ving og Apollo) for å fly charter fra Molde til en sydendestinasjon

Nei noe slikt har vel aaaaaaallllllllldddddddddddddrrrrrrrrrriiiiiiiiii skjedd
:sarc

Originally posted by ENKB

Molde Næringsforum har betalt endel personer penger (over eller under bordet til Saga, Ving og Apollo) for å fly charter fra Molde til en sydendestinasjon

Nei noe slikt har vel aaaaaaallllllllldddddddddddddrrrrrrrrrriiiiiiiiii skjedd
:sarc

Nei, det er ihvertfall ingen som hittil har klart å dokumentere denne påstanden. Kan du?

Kan du motbevise det ??? Ser jo på alle billigbilettene som annonseres at det er en skikkelig suksess med vinterturer.
Kan du gi en plausibel forklaring på hvorfor de to reiseselskapene har turer i sommersesongen til samme reisemål, samme dag fra to flyplasser så nær hverandre ?

Dersom det var intensjonen å øke tilbudet til regionen så ville vel en annen destinasjon være naturlig, men dersom en er ute for å ødelegge så velger en samme dag og destinasjon. Siden jeg regner med at reiseselskap og flyselskap ikke er ute etter å ødelegge for seg selv så gjenstår kun molde næringsforum.

Når du setter frem en påstand du ikke kan dokumentere, så kan du ikke vri på bevisbyrden, med å be den du fremsetter påstanden mot å komme med motbevis. Det er da ingen ting å motbevise. Det du sier er jo totalt fri fantasi...

Klart man legger ut billigbilletter her som andre plasser. Det er da det samme i Bergen, Oslo, Ålesund, Trondheim osv. Mener du at ingen av disse burde hatt noe chartertilbud da...?

Vel jeg trenger ikke å bry meg med bevisbyrde for å si at Molde Næringsforum dekker mellomlandingen til charteren. Det får holde med at det kommer fra noen i lokalavisa i Molde. :)

.. men er enig i at diskusjonen skled ut igjen.. nå får vi vel forum nummer tre sikkert hehe

men er enig i at diskusjonen skled ut igjen.. nå får vi vel forum nummer tre sikkert hehe

Enig der, men noen av oss er utrolig hårsåre når det gjelder tellemåter og avsløringer av skitne triks... :spin:

enml: Kvar står det at det ikkje skal tellast med helikopterpax?

ENKB: LEgg fram bevis på at Molde næringsforum har betalt denne mellomlandinga!

Skal finne fram bustikka. Men dersom en ser bort fra vintersesongen, noen som finner satsinga på Mallorca fra molde i sommersesongen noe pusmerkelig ?

noen som finner satsinga på Mallorca fra molde i sommersesongen noe pusmerkelig ?

Tja..., hva skal jeg si..., jeg er jo fra Kristiansund. Men en smule "rart" er det jo når KB får direktefly til Mallorca, sammen med Romania, og en kvinnelig reiselivsansatt i Molde(husker ikke tittel eller navn) intervjues på TVNordvest og fremholder viktigheten av at vi nå ikke river grunnlaget bort for hverandre. Hun fortsetter med å si at; nå har KB den og den destinasjonen, så for å øke tilbudene i regionen, får MOL de og de destinasjonene...., det skulle totalt sett bli meget bra, sier hun.
Så, bare noen måneder etterpå, får MOL fly til Mallorca med samme dag og tid som KB.
(Man må kanskje være fra Molde/Romsdal for å synes at dette ikke "skurrer"?)

Edit: for den som er interessert, ligger dette intervjuet i TVNordvest's arkiver..:sarc

Originally posted by wf145

enml: Kvar står det at det ikkje skal tellast med helikopterpax?

ENKB: LEgg fram bevis på at Molde næringsforum har betalt denne mellomlandinga!

Det er Avinor som lager den offisielle statistikken. Denne statistikken finner du på avinor.no under rullgardinen Trafikk.

I denne statistikken presenteres kommersielt drevne rute og charter flygninger, inn og utland med antall passasjerer ankommet og avreist, som FLYPASSASJERER. Så legger Avinor til en egen kolonne for transport av personell til og fra Norsk kontinentalsokkel, som de kaller for OFFSHORE. Dette er noe Avinor klart har skilt så lenge det har vært ført statistikk. Deretter kommer en kolonne for totaltrafikk på lufthavnene. Det står ingen plass at man ikke skal ha med offshore trafikken i TOTAL TRAFIKKEN, men de skal heller ikke presenteres som FLYPASSASJERER, noe Tidens Krav er ivrige på å gjøre, som vist i artikkelen i første post.

Når det gjelder å være hårsår, så er det ikke det det er snakk om, saken er at det kommer en mengde beskyldninger om juks og fanteri i Molde fra Kristiansund, uten at det finnes noe belegg for å komme med det. Men slike ubegrunnede og til dels beskyldninger om både det ene og det andre har det vært mye av fra Kristiansund mot Molde i mange herrens år. Jeg har aldri sett slike beskyldninger andre vegen, men fins dem så vil jeg gjerne se dem, for jeg synest det er usmakelig samme hvilken veg de går...

Mallorca med samme dag og tid som KB

Samme tid som vi hadde i fjor ja, med tilbakereise midt på natten fra Mallorca (vi ble hentet på hotellet 01.45) .
Fra Kvernberget går nå flyet nedover på kvelden (kl 21.00)og tilbakereisen skjer på ettermiddagen fra Mallorca (kl 16.00) :cheers: et klart bedre alternativ.

----
. Jeg har aldri sett slike beskyldninger andre vegen, men fins dem så vil jeg gjerne se dem, for jeg synest det er usmakelig samme hvilken veg de går...
----

MN ligger som kjent ikke i KSU så da har vi heller ingen som driver på med slikt ;) Nå det er sagt så synes jeg det hadde vært best om charterselskapene holdte seg for gode til slike idiotoppsett som Mallorca både fra AES, MOL og KSU. Det hadde vært mye bedre med en destinasjon pr by så hadde vi sluppet dette fogderipisset.

Molde har vel en del Statoil-charter med Atlantic de også?
Dette er jo også "intern forflyttning av mannskaper"

og til dere tullinger fra MOL og KSU (ja, dere er like tullete på begge sider av gjerdet... minner litt om Donald og nabon): Jul nå.. være venner noen dager?

og til dere tullinger fra MOL og KSU (ja, dere er like tullete på begge sider av gjerdet... minner litt om Donald og nabon): Jul nå.. være venner noen dager?

Du må ikke ta dette så alvorlig at det går inn på deg, skjønner du...;)

Og nå er jo ENML på Mallorca en uke også, så julefreden kommer nok sigende skal du se...he-he...:up:

Her skal juletreet pyntes, og cognac nytes av dagens nyervervelse; to nette små cognac-glass med graverte logoer fra JAL og Thai....., som jeg fikk av en reisevant kompis på juleavslutningen på jobb. Forøvrig den samme som ga meg en knøttliten stilig Qantas-pin, (som forøvrig allerede rakk å berge livet mitt første kvelden den var på dressen), for et par uker siden....

God Jul!

Back