American øker i Seattle

Re: American øker i Seattle

Samarbeidet med Alaska gir jo mening og vil jo gi dem feeden de trenger. Man samtidig så kunne de jo gjort dette uten at Alaska blir med i OneWorld

Er det andre ruter fra USA til Bangalore fra før?


Er vel også et angrep på Delta
 
Re: American øker i Seattle

Er dette første steg for at American overtar Alaska?
 
Re: American øker i Seattle

Er dette første steg for at American overtar Alaska?



Ikke umulig, men høres som en god måte å ødelegge aksjonærverdier hvis to selskap med så forskjellig kulturer skal slås sammen
 
Re: American øker i Seattle

Er dette første steg for at American overtar Alaska?
Ganske sikkert Nei ! Alaska er ikke til salgs, en stor nok aksjepost holdes av en kjernegruppe som ikke ønsker at Alaska skal kjøpes opp. Det er jo noen små firmaer her i bakevja som kjøper masse - veldig masse flybilletter opp / ned vestkysten og her i Seattle har vi sett omtrent alle de store komme inn med store løfter og vyer uten å levere.
Både American og Delta har møtt den stengte aksjedøren - og begge ble skikkelige sure (American trakk seg fra forrige samarbeide med Alaska - Delta bestemte seg for å knuse Alaska) begge like lite vellykket.

Vestkysten er et kjempe marked, de tre delstatene langs Stillehavet står for 65% av USA’s inntekts skapning (Los Angeles County har en større økonomi enn Saudi Arabia)

En ny American rute London kan ikke komme fort nok, sitter å forsøker å bestille SEA LHR de 4 neste månedene og det er allerede masse utsolgt Nonstop (eller priser 3x Normalt) ofte må jeg reise ut Onsdag når Fredag er den ideelle.
 
Re: American øker i Seattle

Hvilke eiere har Alaska, og hvor stor sitter disse på som sørger for at det er er lokalt selskap?
 
Re: American øker i Seattle

American starter Seattle-Bangalore (til høsten) og Seattle-London (neste år).

Rutetidene for SEA-LHR, og er nå åpnet for reservasjoner der fra mars 2021

AA156 SEA1840 – 1210+1LHR 772 D
AA155 LHR1350 – 1550SEA 772 D

Så får man se om den går med 777-200ER som planlagt eller om det etterhvert dukker opp 787?
 
Re: American øker i Seattle

Det er jo helt supre rutetider på Seattle-London og tilbake. Da bør det også bli lettere å kunne finne greie priser til Seattle. En by som står rimelig skyhøyt på listen over steder jeg og Storsmurfen vil tilbake på ferie.
 
Re: American øker i Seattle

Ifølge SeanM på Twitter ryker AA sin rute mellom SEA og LHR i sommersesongen, men planlagt tilbake når W22/23 starter.
 
Re: American øker i Seattle

Ifølge SeanM på Twitter ryker AA sin rute mellom SEA og LHR i sommersesongen, men planlagt tilbake når W22/23 starter.

En av flere. AA mangler en del widebodies pga forsinkelser i 787-leveringene.
 
Re: American øker i Seattle

En av flere. AA mangler en del widebodies pga forsinkelser i 787-leveringene.

AA har været for hurtige til at smide gamle 767 på porten og står nu i stampe grundet forsinkelser på dreamliner leveringerne, dette påvirker at de bl.a må aflyse Seattle-LHR sommeren over idet at kapaciteten skal bruges på et marked de VED bringer større overskud.
 
Re: American øker i Seattle

AA har været for hurtige til at smide gamle 767 på porten og står nu i stampe grundet forsinkelser på dreamliner leveringerne, dette påvirker at de bl.a må aflyse Seattle-LHR sommeren over idet at kapaciteten skal bruges på et marked de VED bringer større overskud.


Begynte ikke endel av de å bli rimelig slitne allikevel?

Og ser man på rutene som nå ryker så er det jo relativt lange flighter også

https://www.ch-aviation.com/portal/news/112819-american-airlines-trims-network-due-to-b787-delays

As a result, American Airlines said it would delay the launch of its new Dallas/Fort Worth-Tel Aviv Ben Gurion route and suspend its services from Seattle Tacoma Int'l to London Heathrow, from Dallas to Santiago de Chile Int'l, and from Los Angeles Int'l to Sydney. It will also reduce the frequency of its flights from Miami Int'l to Sao Paulo Guarulhos.
 
Back
Top