Kutt og basenedleggelser hos Norwegian

Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Det å ikke ha base betyr jo ikke at flyet (og crew) ikke kan overnatte ute.

Selvfølgelig ikke, men det gir liten mening for et selskap som Norwegian som skal spare penger å ha nattestopp på steder som FCO/PMI/TFS/LPA

Nattestopp krever vel også to crew på hotell som regel, og det er ikke billig.
 
Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Kuttes 150 stillinger og 4-5 fly i Irland til høsten.

Irishtimes

Uten at jeg vet nøyaktig hvor store de ulike basene er, så ser vel trenden her ut til at de kutter
ut de minste basene. Noe som i teorien ihvertfall er lurt.

W
 
Last edited:
Såvidt jeg klarer se så ryker ARN-MXP og HEL-PRG fra 31 mars, men har ikke fått det helt bekreftet
 
Ikke tale om cut her, men Norwegian virker til at være i problemer på svensk indenrigs; i hvert fald på ruten mellem arlanda og sturup:

Flygskatten finns inte på Kastrup, så det är ett alternativ för dem som lika gärna kan flyga därifrån, säger han.
SAS presschef i Sverige, Freja Annametz, kan inte svara på hur trafiken mellan enbart Köpenhamn och Stockholm utvecklats i november, eftersom siffrorna även innehåller resenärer som byter plan på Kastrup för resa till och från andra destinationer i Europa och världen.
Däremot säger hon att inrikestrafiken ökade under november, vilket även gäller för Malmö.
– SAS har haft en positiv utveckling från Malmö i november.
Norwegian vill inte uppge hur deras trafik förändrats för en enskild linje som den mellan Malmö och Stockholm, men med utgångspunkt i uppgifterna från SAS och Bra om hur deras trafik ändrats måste Norwegian ha tappat mer än de nio procent som var genomsnittet för Malmö airport i november.

https://www.8till5.se/2018-12-18/var-tionde-passagerare-bort-fran-malmo-airport-forra-manaden
 
Er vel muligens de vanlige sommerkanselleringene på innland og økede triplengder på erstatningsrutene? Det gir jo totalt sett mindre seter ...
 
Back
Top