Originally posted by SQ 777
Yeah, la WF overta det og selg unna disse F50 som reservedelefly til KLM Cityhopper......mens en får noen NOK for dem :wink
Tror ikke det. Bare se på punktlighet og regularitet på OSL for WF's vedkommende...............Widerøe og propell funker vel like dårlig som F-50`ene så vidt jeg har fått med meg..
Originally posted by fkrlf
Widerøe og propell funker vel like dårlig som F-50`ene så vidt jeg har fått med meg..
SKBU burde heller skaffet seg noen RJ`er som de kunne ha brukt rundt omkring der det hadde passet.. Widerøe og propell funker vel like dårlig som F-50`ene så vidt jeg har fått med meg..
Ok, men da har kanskje dette forandret seg. Vi hadde en Widerøediskusjon her for noen år siden (da Widerøe skulle ta over all propellproduksjon) og da stod flyene på bakken i hele NordNorge.. alt i følge dette forumet![]()
Originally posted by Tommy777
Men den siste del av uttalelsen her kan jeg ikke si meg enig i. Widerøe og Dash 8 er en helt grei kombinasjon og i forhold til F50 er jo DH8 et moderne fly som overhodet ikke har problemer slik SAS har med F50ene
Originally posted by JohnnyEagle
Ser ikke helt hvorfor WIF skal overta alle rutene nødvendigvis, hvorfor ikke Coast, Danish eller Bergenair![]()
Ok, men da har kanskje dette forandret seg. Vi hadde en Widerøediskusjon her for noen år siden (da Widerøe skulle ta over all propellproduksjon) og da stod flyene på bakken i hele NordNorge.. alt i følge dette forumet
.
Originally posted by JohnnyEagle
Er det flere enn disse rutene som trafikkeres av F50?
CN-BR
CN-ZV (?)
HD-BR
BR-ML
BR-KB
KB-GM
Ellers er F50 et tregt fly, maks 215 kts indikert. Tror ikke det er noen rutefly i Norge som er tregere.. Q400 hadde vært luksus i forhold og det har jo SAS..
Ser ikke helt hvorfor WIF skal overta alle rutene nødvendigvis, hvorfor ikke Coast, Danish eller Bergenair![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.