KSU lei Fokker 50

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Originally posted by P.A. VIKING

Mulig at tiden er inne til å revurdere dette ? ,6 maskiner er jo en "liten" enhetsflåte for å si det mildt.

Nå har jo SAS god tradisjon med å operere små flåter da....:rolleyes:
 
Originally posted by Tommy777

Det er ingen tvil om at SAS burde kjøpt inn en del RJs. SAS har jo tidligere snakket om dette og mens SAS har hatt innkjøpsstopp, har jo interessante fly som ERJ170 og 190 kommet på banen.

Vel SAS Danmark "har" jo RJer, det er bare det at de har valgt den amerikanske modellen med å la andre flyselskaper fly for seg (iform av Cimber)
 
F50 kanselleringer på KSU er så hyggige at SKBU nå må ta noen grep, det er blir for dumt når man ikke kan gjøre avtaler før man har landet. Det er rett og slett ingen garanti for at man er i rute.
At det nå er 3 maskiner ute av drift er uvanlig, vanligvis er det kun en eller to ute av drift..
 
SASBU kunne kjøpt 10-15 RJ som de kunne erstatte F50 med. Da hadde SAS kunne hatt flere frakvenser på "små" ruter, åpnet noen nye ruter og kanksje forhåpentligvis fått mindre feil på flyene sine(regner med at nye RJ er mindre feil på enn "gamle" F50)

Jeg ser egentli ikke ulemper med en slik innvestering:cool:
 
Originally posted by Lillingen

SASBU kunne kjøpt 10-15 RJ som de kunne erstatte F50 med. Da hadde SAS kunne hatt flere frakvenser på "små" ruter, åpnet noen nye ruter og kanksje forhåpentligvis fått mindre feil på flyene sine(regner med at nye RJ er mindre feil på enn "gamle" F50)

Jeg ser egentli ikke ulemper med en slik innvestering:cool:

Bortsett fra at kjøp binder unødig mye kapital i forhold til leasing og i forhold til dagens F50-situasjon? Kunne absolutt vært interessant med RJer på en del ruter, og som tillegg på ruter som i utgangspunktet kun bruker 737. Både KSU, MOL, HAU og andre flyplasser har klaget over tidvis dårlig kapasitet og da ville litt mindre fly som tillegg i typiske Odd-tider kunne vært bra.

Ikke like stor etterspørsel som morgen og tidlig kveld, færre passasjerplasser og lavere driftskostnader. Dermed perfekt for å tilby billigere billetter utenom primetime.
 
Originally posted by Someone

Originally posted by Tommy777

Det er ingen tvil om at SAS burde kjøpt inn en del RJs. SAS har jo tidligere snakket om dette og mens SAS har hatt innkjøpsstopp, har jo interessante fly som ERJ170 og 190 kommet på banen.

Vel SAS Danmark "har" jo RJer, det er bare det at de har valgt den amerikanske modellen med å la andre flyselskaper fly for seg (iform av Cimber)


Ikke en dum ide..
 
Originally posted by EB

Burde ikke egentlig WF overta alle rutene som i dag går med F50???

eller gjøre som SK (DK) og SK (SE) og skaffe en liten flåte Q400
 
Originally posted by CK

eller gjøre som SK (DK) og SK (SE) og skaffe en liten flåte Q400

SK DK Som flyr med Norskregistrerte Q 400 som VI betaler på!
Nei, få dem tilbake til Norge eller sett inn 737 på rutene!
De har flyene, spørsmålet er bare hvor "Gjerrige" Dem er :D

Og klarer dem ikke å fly rutene selv kan dem jo alltids lease andre selskaper til å fly for dem. Uholdbart blir det når det er så mye kanselleringer på så kort tid.
 
Back
Top