Krohn Air/Helitrans med småproblemer

Re: Krohn Air/Helitrans med småproblemer.

Hvordan påvirker dette med at hjulene måtte være ute valg av marsjhøyde, cruise-speed osv? Det går jo ut over aerodynamikk osv. selv om dette er et av de mindre flytypene men lavere hastigheter en raskere fly og jetfly.
 
Re: Krohn Air/Helitrans med småproblemer.

Er det slutt på Sun-Airs Dornier 328 på den ruta?
 
Re: Krohn Air/Helitrans med småproblemer.

Det var vel derfor de økte frekvensen på ruten, nettopp for å få færre seter oftere, heller enn mange seter 2 ganger om dagen.
 
Re: Krohn Air/Helitrans med småproblemer.

Er det slutt på Sun-Airs Dornier 328 på den ruta?

Kan tilføye at det er Helitrans som flyver og flyr delevis også helitransfly på ruten. LN-FAQ har fløyet KR ruten flere ganger jeg har vert på TRD. Så det er vel bare vis KR skal ha DO'n tilbake Sun air kommer inn i bildet igjen. Kan jo hende Klaus Krohn har noe under planlegging? :)
 
Last edited:
Re: Krohn Air/Helitrans med småproblemer.

Hvordan påvirker dette med at hjulene måtte være ute valg av marsjhøyde, cruise-speed osv? Det går jo ut over aerodynamikk osv. selv om dette er et av de mindre flytypene men lavere hastigheter en raskere fly og jetfly.
Siden http://www.b737.org.uk/rulesofthumb.htm#Non-Normal_Configurations er en fin en på disse punktene for en B737, selv om det sikkert ikke er helt likt, sier det litt om aerodynamikken...
 
Re: Krohn Air/Helitrans med småproblemer.

Litt feil den artikkelen der da. Ble bestemt allerede før avgang at de skulle fly med hjula ut til TRD..

Hvorfor det? Gjør ikke hjulene at det tar lengre tid da?
 
Re: Krohn Air/Helitrans med småproblemer.

Men hvorfor måtte de ha hjulene ute?
Fordi noe førte til at de enten ikke ville inn, eller at de kunne bli vanskelige å få ut igjen.
Siden det er Helitrans som flyr, så er det vil ikke ulogisk at man vil ha flyet "hjem".
 
Back
Top