Krigen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Krigen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Ser ut som det etterhvert dessverre trengs en tråd her også.

Foreløpig har ikke den "nye" krisen mellom Ukraina og Russland påvirket dagens trafikk. Jeg holder da nedskytningen av Malaysia i 2014 og alt det påfølgene utenfor, slik at vi for holde oss til 2022

Uansett har nå både Lufthansa og KLM droppet nattstopp i Kiev. KLM har avlyst den rundturen, mens Lufthansa har flyttet den til en dagrotasjon

Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Vel dagsrevyen i dag på å ikke reise dit. Alle nordmenn burde forlate landet.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Mange andre land har allerede gått ut med slike varsler, bl.a. USA, Israel og Sør-Korea

KLM innstiller alle flyvninger dit

Ryktes at forsikringsselskap har gitt beskjed til sine kunder at de må ut av Ukraina, da forsikringen innen 48 timer ikke vil gjelde lengre i Ukraina. Løst, men nevnt av flere på Twitter.

Siden verken uavhengige analytikere eller den politiske ledelsen i Ukraina har noe særlig tro på en russisk invasjon, så har Russland med Vestens hjelp nå faktisk lyktes i å isolere Ukraina litt mer.

Det betyr vel i praksis at de fleste innstiller fra tirsdag ...

Saa en UA 777-300ER fra Dresden til Rzeszow tidligere i dag. Det er ikke noe man ser dagligdags. Vet ikke om dette hoerer hjemme her i traaden, men noe sier meg at denne flighten ikke ville skjedd uten denne situajonen.

Noen som vet hva denne flighten gjoer?

tror den gikk paa 25xx flightnumber.

Saa en UA 777-300ER fra Dresden til Rzeszow tidligere i dag. Det er ikke noe man ser dagligdags. Vet ikke om dette hoerer hjemme her i traaden, men noe sier meg at denne flighten ikke ville skjedd uten denne situajonen.

Militærcharter. Det skal flyttes 3000 tropper fra USA til Polen de neste dagene. Er mer nysgjerrig på National's 747-frakter som fløy til Kiev i natt. Men den skulle kanskje hente ut no cargo fra ambassaden.

Edit: Startet på Pope AFB (POB). Det stemmer med at de kommer fra Ft Bragg

Last edited:

Ifølge FR24 hadde United en 777 som gikk Washington/Dulles - Nürnberg - Rzeszow med retur akkurat nå til Nürnberg. Den siste flyvningen opererer på callsign CMB, altså en charter for US Department of defense. Sannsynligvis personell som utplasseres østover, eller en preighter.

Edit: Ser at MOW kom meg i forkjøpet!

Last edited:

Ifølge FR24 hadde United en 777 som gikk Washington/Dulles - Nürnberg - Rzeszow med retur akkurat nå til Nürnberg.

Hvis du sjekker et leg til, så vil du se den kom fra POB - Ft Bragg/Pope AFB. ;)

Satt opp tre Omni 767'er fra Pope i dag. Tipper de skal samme veien etter en stopp i Baltimore.

Edit: Og en 777 som akkurat tok av. Ex-kollega Bob L har det travelt i dag.

Last edited:

Takk for svar.

Saa Mriya tok veien fra Kiev til Tashkent tidligere i dag ogsaa. Umiddelbart saa tipper jeg dette er en posisjonering for aa vaere paa den sikre siden.

Takk for svar.

Saa Mriya tok veien fra Kiev til Tashkent tidligere i dag ogsaa. Umiddelbart saa tipper jeg dette er en posisjonering for aa vaere paa den sikre siden.

Er nok relatert til posten litt høyere opp om at de ikke vil forbli forsikret.

Er nok relatert til posten litt høyere opp om at de ikke vil forbli forsikret.

That makes sense.

For en uke eller to siden saa jeg at US Air Force hadde en RQ4 Global Hawk over Ukrania over nesten helt doegn paa 55000 fot. Tipper dette ikke er uvanlig, men Men det er litt spesielt at de viser fram paa en slik maate paa FR.

Det måste vara för att de vill att Vladimir Vladimirovitj ska se det.

Militærcharter. Det skal flyttes 3000 tropper fra USA til Polen de neste dagene. Er mer nysgjerrig på National's 747-frakter som fløy til Kiev i natt. Men den skulle kanskje hente ut no cargo fra ambassaden.

Edit: Startet på Pope AFB (POB). Det stemmer med at de kommer fra Ft Bragg

National 747 gikk dit med magen full av Javelin-missiler etter det jeg så på Twitter, hva den hadde med på retur vet jeg ei.

Back