"Krever inntil 400 millioner kroner av SAS"

Denne saken har vel SAS langt på vei allerede tapt - tror de like først om sist kan avsette 400 millioner og håpe at det er slutten på dager i rettssystemet.

kjenner jeg DY og deres flaks klarer de vel å få ut det tiodobbelte ^_^

klarer de det, kan de vel betale noen kr. inn i til Sas igjen, en slags kompensasjon for den fuelen Bu betalte for dem når de fløy egen rute
Svg-Ncl-Svg, var regel det og fylle skuta maks når den fløy BU-callsign for å "slippe" å fuele på egen regning:angry:

Denne saken har vel SAS langt på vei allerede tapt - tror de like først om sist kan avsette 400 millioner og håpe at det er slutten på dager i rettssystemet.

Og det er trist - jeg har følelsen av storm i et vannglass...

Har ikke SAS bevist at dette var informasjon som var offentlig tilgjengelig via andre åpne kanaler? Mener jeg leste dette et sted. Eneste forskjellen var at de måtte bruke 4-5 dager for å få tak i alt.

Og nå har det vel vært konstantert at NAS ansatte har hatt tilgang til intern SAS informasjon også. Men dette søksmålet ble avvist fra retten.

Utrolig at det går ann å bli dømt på slikt grunnlag, trodde faktisk vi bodde i en rettsstat jeg.

Jeg skjønner ikke helt saken. De SAS-ansatte som hadde tilgang, de har vel ikke sittet i stillinger som har gjort at informasjonen kunne utnyttes?

utifra rykter, som den gjengen sladrekjerringer og backstabbers ansatte i luftfarten er, sies det at når det ble kjent at det var en razzia på SAS´kontorer var det hektisk aktivitet på Norwegians kontorer for å resirkulere mest mulig papir. Men så vil jo Norwegian være miljøvennlige og da.^_^

men fra spøk til side, ettersom denne kanalen gikk begge veier mener jeg det er ganske naivt å tro at ikke begge utnyttet seg av den informasjon de kunne få ut av hverandre. Nå som DY har vokst seg såpass store skal det derimot bli spennende å se hvor lenge de fortsatt skal gjemme seg bak lillebrorstempelet.

Må indrømme, at med mit begrænsede kendskab til sagen, så lyder det mest af alt, som om DY udnytter mest muligt at der er sket en fejl. Personligt bryder jeg mig ikke om den måde at agere på og DY scorer ikke point hos mig med sådan en opførsel.

Men som nævnt, så har jeg kun begrænset kendskab til sagen...

SAS har oppført seg som Sicilianske banditter og det er de dømt for opptil flere ganger i flere saker.

SAS har oppført seg som Sicilianske banditter og det er de dømt for opptil flere ganger i flere saker.

Nei - SAS er ikke dømt "flere ganger". Dette er EN sak der SAS er dømt. SAS fikk ikke medhold i straffesaken, og ble dømt. Nå har Norwegian gått til sivilt søksmål for å få penger. Alle andre saker som Konkurransetilsynet har rettet mot SAS for "misbruk av markedsmakt" har enten tilsynet selv gitt opp eller SAS har blitt frikjent av retten.

Det er vel flere her som vet hva som har hendt, har bidratt med sine gjerninger og er innkallt til den pågående rettsaken. Spørsmålet er vel om ikke disse bør avholde seg å kommentere denne pågående saken slik at de ikke svekker sin troverdighet.

Jeg foreslår derfor at denne tråden låses til dom er fallt i saken. Kanskje dette kan være et bidrag fra oss slik at vi får en rettferdig dom?

Jeg skjønner ikke helt saken. De SAS-ansatte som hadde tilgang, de har vel ikke sittet i stillinger som har gjort at informasjonen kunne utnyttes?

Det er nettopp dette de har gjort i følge tidlgere dom i saken.

Sålænge der er ikke er indført "lukkede døre" i retssagen - er der vel ingen grund til at indføre censur her!

Det er vel flere her som vet hva som har hendt, har bidratt med sine gjerninger og er innkallt til den pågående rettsaken. Spørsmålet er vel om ikke disse bør avholde seg å kommentere denne pågående saken slik at de ikke svekker sin troverdighet.

Jeg foreslår derfor at denne tråden låses til dom er fallt i saken. Kanskje dette kan være et bidrag fra oss slik at vi får en rettferdig dom?

Kunne ikke sagt det bedre selv -KGL.

Back