• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

"Krever inntil 400 millioner kroner av SAS"

Det er vel flere her som vet hva som har hendt, har bidratt med sine gjerninger og er innkallt til den pågående rettsaken. Spørsmålet er vel om ikke disse bør avholde seg å kommentere denne pågående saken slik at de ikke svekker sin troverdighet.

Jeg foreslår derfor at denne tråden låses til dom er fallt i saken. Kanskje dette kan være et bidrag fra oss slik at vi får en rettferdig dom?

Helt enig.

Denne burde låses!
 
Dommerne kommer nok frem til en rett dom uansett hva vi måtte skrive og synes her på Scanair Forum. Såpass rettsikkerhet er det vel fortsatt i dette landet.
 
Hverken eller av de eksemplene rettferdiggjør egentlig en påstand om at SAS har oppført seg som banditter, da begge sakene de er dømt for i bunn og grunn dreier seg om sammarbeid mellom bedrifter. Problemet i begge sakene er at myndighetene var av den formening at samarbeidene gav for stor markedsmakt til SAS og samarbeidspartnerne. Og dette med "missbruk av markedsmakt" og "kartellvirksomhet" er det nok mange store og annerkjente bedrifter som har blitt dømt for på ett eller annet tidspunkt.

I dette konkrete tilfellet snakker vi om bedriftsspionasje...
 
Og dette med "missbruk av markedsmakt" og "kartellvirksomhet" er det nok mange store og annerkjente bedrifter som har blitt dømt for på ett eller annet tidspunkt.

Det gjør det vel ikke noe mindre ulovlig?
 
Hmm.. nå er sas bøtlagt med med ca 500 mill i disse to saker. Hvis Norwegian når frem med sitt erstatningssøksmål på 400 mill nærmer det seg jo milliarden... Noen i SAS kan nok snart smykke seg med tittelen "banditt" med god grunn...
 
Back
Top