Kredittkort ved flyreise..

SNSK

ScanFlyer Blue
Jeg kjøpte en flybillett for noen måneder siden og betalte med kredittkort. Grunnet innbrudd på en database fikk nytt kort med nytt nr på..

Det jeg da lurer på er om jeg må ta vare på det gamle kortet til jeg skal ut og reise...

Dette står på bestillingsbekreftelsen:

"The owner of the credit card or Visa/MasterCard debit card used for payment must also travel. Failure to present this card at check-in may result in denied boarding."

Lurer..

SNSK

Jeg har vært i samme situasjon.
Booket en tur med BA (OSL - LHR - JFK) ca. et halvt år før avreise.
Kortet ble avmagnetisert før turen, og jeg ble følgelig tilsendt et nytt.

BA ønsket imidlertid at jeg tok vare på kortet reisen var bestilt med og tok dette med på turen...

Sikkert ikke en nødvendighet, men kan kanskje spare deg for en og annen unødvendig diskusjon.

Jeg har vært oppe i samme situasjon med BA.
Ble sendt fra skranke til skranke, de likte dårlig at jeg ikke hadde med kortet som ble brukt.

Så derfor anbefaler jeg virkelig å ta med gamle kort, for unngå slike problemer.

God tur !

Hos BA kan man krysse av at vedkommende som eier kortet ikke skal reise ;)

Forøvrig hadde jeg en BA-booking som ble betalt på et kredittkort. I mellomtiden kom utløpsdatoen, og jeg fikk automatisk nytt kort, som forøvrig hadde samme nummer, som automaten til BA godtok.

Takker for svar... :)
Har tenkt til å ta det gamle kortet med.

Dette må jo være ganske aktuelt i disse dager hvor kortselskapene sender ut nye kort med chip på...

Blir mange kort i lommeboka en stund nå...;)

SNSK

Back