Kreditering av eurobonuspoeng fra StartAlliance Partnere

jufix

ScanFlyer Blue
Hei,

har prøvd å søke litt rundt, men har ikke funnet noen gode svar:

1) Når krediteres normalt miles fra S* partnere inn på eurobonus kontoen (hva er forsinkelsen)?
2) Dersom man får kreditert poeng etter at kvalifiseringsperioden er over for en reise gjort innenfor kvalifiseringsperioden, har man da rett til å få oppgradering til f.eks sølv/gull dersom man er har oppnåd kravet?

sas.no sier at det kan ta inntil 3 uker, men jeg synes det er merkelig at jeg har fått kreditert deler av reisen på samme billett (UA kreditert, ikke LH).
 
Det kan ta fra dager til at det ikke kommer. Det er flyselskapet du flyr med som sender inn en melding om du har vært ombord, derfor kan det variere fra selskap til selskap hvor lang tid det tar.
 
Men hos SAS får du ikke poengene korrigert. Hadde en bekjent som fløy fra USA til Norge. På US domestic flighten ble sølvkortstatus oppnådd, mens disse poengene ble ikke kreditert før noen uker etter at de to påfølgende SAS-flightene (IC til CPH og videre til OSL) var unnagjort. Tok kontakt og ba om å få oppgradert opptjeningen med 15% sølvbonus, men svaret fra SAS var kort og greit; NEI!
 
2) Dersom man får kreditert poeng etter at kvalifiseringsperioden er over for en reise gjort innenfor kvalifiseringsperioden, har man da rett til å få oppgradering til f.eks sølv/gull dersom man er har oppnåd kravet?

Ja, det har man krav på og skal vel skje automatisk. Er bl.a. for å fange opp slike ting man har status 3 måneder utover kvalifiseringsperioden.
 
Back
Top