Kostnad internett ombord

Come on.... ALLE fullservice selskaper som har tilbudt dette i en årrekke tar seg betalt.

Ser ikke noe (mer enn gjennomsnittlig) galt i det, men er ganske få av disse som konkurrerer med en LCC som har gratis Wifi. Dersom DY innfører gebyr før eller samtidig er det ikke noen stor sak, men hvis SAS på et tidspunkt tar gebyr mens DY tilbyr det gratis visker det ut skillet mellom fullservice og LCC enda mer. Det er et imagemessig problem for selskapet som lenge har prøvd å differensiere seg fra DYs LCC-modell ved å påpeke alle gebyrene til DY i markedsføringen og at de selv ikke har dem.

Hvis du tar en kikk på facebooksida til DY er det stadig mange som ser på Norwegian som en slags frelser fra "grådige SAS". Blir vel ikke bedre med nye gebyrer for kredittkortbetaling (som er høyere enn hos DY) og evt. onboard wifi.

Mjolnir;77951"3 said:
men hvis SAS på et tidspunkt tar gebyr mens DY tilbyr det gratis visker det ut skillet mellom fullservice og LCC enda mer."

Og det er her SAS har sin mulighet. Hvis SAS tar betaling for en internett oppkobling som virker GODT, og Norwegian ikke klarer det, da har SAS et fortrinn. Selv om det koster ekstra. Men det forutsetter at DY ikke innfrir "folk flest" sin forventning.

Men det er da vel en viss mulighet for at DYs system blir bedre???? Ting som ikke fungerer er jo bare til irritasjon. Og DY har vel lagt inn visse forutsetninger når de har bestilt systemet, får man tro?

Men det er da vel en viss mulighet for at DYs system blir bedre???? Ting som ikke fungerer er jo bare til irritasjon. Og DY har vel lagt inn visse forutsetninger når de har bestilt systemet, får man tro?

Joda, som jeg skriver så må DY sin oppkobling være så dårlig at den er mest til irritasjon.
Hvis Dy klarer å få alle sine brukere på nett med en, jevnt over, brukelig oppkobling har SAS med sin betalings versjon tapt.

Har vel lest noe om det før, men hvordan var det? Har flyselskapene mulighet for å legge inn noen sperrer? Tenkte på de tjenester som krever mest kapasitet, slik som film etc. Har de også mulighet for å øke kapasiteten på oppkoblingen fra flyet? Evt hvor mye?

Men inntill videre så tar jo ikke SAS seg betalt og har heller ikke annonsert det så diskusjoner blir bortkastet

Og i mens kan man glede seg over et tregt nett man strengt tatt ikke trenger

Og i mens kan man glede seg over et tregt nett man strengt tatt ikke trenger

Tiltredes! Mulig jeg tenker annerledes enn folk flest, men i en hverdag omgitt av smarttelefoner, nettbrett, laptoper, WLAN, 4G osv osv (som jeg er en svært aktiv bruker av), synes jeg det er utrolig deilig å kunne sette meg på et fly og slå av alt sammen, og melde meg ut av facebook, mail, nettaviser etc, og få en "time-off" fra alt sammen!

i en hverdag omgitt av smarttelefoner, nettbrett, laptoper, WLAN, 4G osv osv (som jeg er en svært aktiv bruker av), synes jeg det er utrolig deilig å kunne sette meg på et fly og slå av alt sammen, og melde meg ut av facebook, mail, nettaviser etc, og få en "time-off" fra alt sammen!
Enig i det, men det er jo like utrolig deilig selv om du har nett-tilgang, så det har vel ikke så mye med saken å gjøre :) Tenker man litt framover, har passasjerene andre vaner enn oss, og et velfungerende nett er avgjørende (tipper jeg) - både til underholdning, tidsfordriv og kommunikasjon.

Hastigheten er allerede merkbart bedre etter at DY gjorde disse endringene!

Jeg leser hva de skriver
Andre tjenester som stjeler mye av kapasiteten om bord, er videotjenester som YouTube eller VGTV og at passasjerer laster opp bilder til Facebook.
...
Hvis vi sperrer for dem, vil mye av hensikten med å tilby Internett om bord bli borte, forklarer han.

Og konkluderer med at man ikke retter seg inn mot forretningsreisende :rolleyes:

Back