LN-AØR
ScanFlyer Crusty
Før dette sporer helt av, og for å være litt teknisk (må som alle andre som svarer i denne tråden ta et forbehold da jeg ikke kjenner detaljene i saken, så ikke les dette ukritisk): Poenget er at en det påståtte doble/triple trekket ikke oppfyller vilkårene for bedrageri i straffelovens forstand, jf. strl § 270 jf. § 40. Norwegian har neppe hatt til "hensikt" å skaffe seg en "uberettiget vinning" med videre henvisning til vilkårene i strl § 270 (1) og (2). Heller ikke trekket kan betegnes som "grovt uaktsomt" etter strl § 271a.Norwegian har trukket 3 ganger kjøpesummen på to forskjellige kort. Dette har de erkjent, og skulle ordne opp. For så å vente en god stund før de NEKTER å ordne opp i eget rot. Om ikke svindel, så i alle fall meget nært. Hendelsen er ikke bevist, men å etterpå å nekte er en bevist handling. Hvem i all verden er det dere mener skal ordne opp i dette????????
Slik jeg leser tråden er det snakk om uenigheter mellom kunde, Norwegian og banken om hvem som skal betale tilbake. Det blir et annet spørsmål, og en annen vurdering jeg ikke har grunnlag for å gå inn på. At kunden skal ha tilbake penger er det dog ingen tvil om.
Bedrageri (svindel) er det dog ikke snakk om.