Dette er selvfølgelig ikke et bevisst forsøk på `svindel´ fra DY sin side, men er helt enig med Robert, dette burde vært selskapets klare, prioriterte ansvar å ordne opp i når feilen først er gjort.
Det var her et eksempel på det du kommenterte påStår det noe i denne saken om at det er bevisst at de trekker flere ganger? At det skjer at man belastes flere ganger har jeg fått med meg, men det jeg spurte om var om man trodde at dette var en bevisst handling.
Nja, DY er jo kjent for av og til å trekke kunder for nye billetter ved rebooking ved irrops med å bruke eksisterende kortinfo i bestillingen - så tanken er jo ikke fremmed.
Det var her et eksempel på det du kommenterte på
Det er altså snakk om 3 forskjellig varianter her:
1) Norwegian belaster kort flere ganger ved bestilling av billett
2) Norwegian gjenbrukre lagret kortdata og belaster kort ved ombooking uten autorisasjon fra kunde
3) Norwegian belaster kort flere ganger ved kjøp ombord i flyet
1 og 3 har de ikke selvsagt ingen policy på å prøve å trigge, men de har tydeligvis dårligere policy enn andre på å hindre at det oppstår og å ordne opp når det oppstår.
Som jeg allerde har skrevet så har han brukt 2 forskjellige kort da de påstod at kortet ikke virket. Ett av kortene viste seg i etterkant å ha blitt belastet en gang mens det andre hadde blitt belastet 2 ganger. Han tok strakt kontakt med salgssted som var Norwegian da han oppdaget dette og da de sa de selvsagt skulle ordne opp så han ikke noen grunn til å prøve å synkronisere 2 forskjellige kortselskap/banker.
Høres ut som teknisk feil eller brukerfeil av kabinpersonalet, og ikke en bevisst svindelsak. Det skjønner de fleste.
Joda, feil kan oppstå, men håndteringen av saken etter at feilen ble meldt med trenering og uthaling tyder på svindel. Det var tydeligvis lagt opp til at kunden skulle gi opp.Høres ut som teknisk feil eller brukerfeil av kabinpersonalet, og ikke en bevisst svindelsak. Det skjønner de fleste.
Er du seriøs?Joda, feil kan oppstå, men håndteringen av saken etter at feilen ble meldt med trenering og uthaling tyder på svindel. Det var tydeligvis lagt opp til at kunden skulle gi opp.
Jeg anbefalte vedkommende å anmelde Norwegian for svindel, men han hadde allerede brukt så mye krefter på å kommunisere med Norwegian at han bare ønsket legge saken bak seg.
Er du seriøs?
Selvfølgelig er det en lei situasjon som Norwegian, ved hjelp fra banken, skulle ordnet umiddelbart. Men å insinuere at det dreir seg om en bevisst, (forsettlig) svindel, uten at man har bevis for det, blir for dumt.For min del forstår jeg det godt. Norwegian er den profesjonelle parten. Norwegian har gjort feilen. Norwegian har sagt de skal ordne opp. Og etter lang tid så ombestemmer de seg og VIL IKKE ordne opp?????
Selvfølgelig er det en lei situasjon som Norwegian, ved hjelp fra banken, skulle ordnet umiddelbart. Men å insinuere at det dreir seg om en bevisst, (forsettlig) svindel, uten at man har bevis for det, blir for dumt.
Det beviser ikke svindel, eller "bedrageri" som det egentlig heter...Beviset er jo der! De nekter å ordne opp i en situasjon de alt har innrømmet er deres feil!
Det beviser ikke svindel, eller "bedrageri" som det egentlig heter...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.