Korte widebody ruter historiske og nåværende

Rland

ScanFlyer Silver
Medlem
Korte widebody ruter historiske og nåværende

Jeg søkte i loggen min på 747 flighter.
Den korteste var Gøteborg - København med SAS, 142 miles.
SAS sin 747 mellomlandet hhv i BGO og GOT på vei mellom JFK og CPH. Passasjerene måtte inn i terminalen og flyet tok med "lokale" passasjerer videre.
SAS mellom CPH og JFK mellomlandet også i hhv GOT og BGO.
Jeg har også reist CPH - BGO med SAS 747 - den strekningen er 423 miles.

Den nest korteste i min logg er Kuala Lumpur (Subang) - Singapore med 209 miles
Min tredje korteste er PEK - DLC (Dalian) med 275 miles, en flight som fortsatte til FUK (Fukuoka)

Noen som kjenner til widebody flighter, historiske eller nåværende, som er kortere enn GOT - CPH på 142 miles?
 
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

Jeg har fløjet Swissair B747 mellem GVA og ZRH engang i slutningen
af 1970'rne. Afstanden i 'air miles' ligger omkring de 140-145, afhængig af
hvilken website man spørger ;)!
 
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

Har fløyet LH B747 mellom GRU og GIG for 10-15 år siden. Avstand ca 205 miles.
 
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

Fløy også mellom GRU og GIG for en del år siden. BA B747.
Har også fløyet B777 med 514 seter, hvis jeg husker rett, mellom Osaka Itami og Tokyo Haneda.
 
Last edited:
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

Fløy KLM 747 (enten -200SUD eller -300) mellom Schiphol og Heathrow på 80-tallet. Satt i andre etasje. Det var stort for en som var guttunge den gang.
 
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

Dragonair A330 i lie flat business på CAN-HKG er min rekord. 85 Miles.

Fikk til og med servert måltid, drikke og pre departure drinks. :)
 
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

Min rekord er L-1011 med Delta mellom Honolulu og Kahului! 87 miles på 20 minutter - stor stas :)
 
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

Min rekord er L-1011 med Delta mellom Honolulu og Kahului! 87 miles på 20 minutter - stor stas :)

Akkurat den samme har jeg tatt også. I julen 1996.
 
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

Akkurat den samme har jeg tatt også. I julen 1996.

Dette er jo rene Flyprat Ekspressen :) har ogsaa denne I logboka - 19 minutter - senere har jeg opplevd baade 767-300 og A330 med Hawaiian paa samme strekning.
 
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

113 miles med ATA L1011. Philadelphia-Scranton.
 
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

Ikkje B747, men Emirates flyr jo A380 mellom DXB og DOH.
235 miles.

Har flydd samme ruta, men "berre" på ein B777-300ER :)
 
Last edited:
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

Fløy DOH-BAH (90 miles) i en B772 British Airways nå i sommer.
KLM kom like bak, jeg tror den også kom fra Doha. Var vertfall en B777 av noe.
Har også fløyet DXB-MCT med A333 Oman Air, men det blir noe lenger i miles.
 
Last edited:
Korte widebody ruter historiske og nåværende

Min korteste er også DXB-MCT, som skal være 217 miles. Ifølge FlightDiary så var den en B773.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

121 miles Shannon - Dublin Aer Lingus 747. Må ha vært på 90-tallet.
 
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

Min korteste widebody flight er LHR-GLA, 345 miles i en BA 767.

Når tåka er for tjukk for at TS sine A310 kan lande på GLA og diverter til PIK, får paxene en tur på hele 26 miles i luftlinje opp til GLA.
 
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

BGO-SVG Spanair 767-300ER på vei mot TFS 2. Januar 1993
 
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

Noen som har detaljene på Iberias 340-600 turer til LHR? Hvor ofte, hvilke ukedager, sesong, kommer de til å fortsette videre utover osv..?
 
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

Ble ikke særlig imponerende for min del. Korteste i widebody er A330 på distansen BKK-RGN. Tett etterfulgt i distanse av BKK-HKT t/r i hhv B747 og A330.
 
Re: Korte widebody ruter historiske og nåværende

Jeg er vel i samme kategori. Korteste leg er Doha - Dubai med Qatar B787-8. Og LHR-FBU med SAS B767-300ER.

Espen
 
Back
Top