Korean Air med ny logo og profil

Logoen her:

00c2165b1155071804d535b1b2d945ae.jpg

Denne logoen er observert på deres 787-10(HL-8515), men det kan jo være den ikke er helt komplett ennå.

Ser det er tre ulike versioner av ny logo som florerer. Personlig liker jeg best den siste liveren av disse.

Attachments

• IMG_1545.jpg
    IMG_1545.jpg
    257.5 KB · Views: 896
  • IMG_1549.jpg
    IMG_1549.jpg
    165.7 KB · Views: 873
  • IMG_1547.jpg
    IMG_1547.jpg
    266.1 KB · Views: 867
Last edited:
Dette må være en av de styggeste redesignene jeg har sett om dette faktisk er det endelige designet de har gått for.

På tide med en fornyelse…gleder meg til å se flere bilder.

Denne logoen er observert på deres 787-10(HL-8515), men det kan jo være den ikke er helt komplett ennå.

Ser det er tre ulike versioner av ny logo som florerer. Personlig liker jeg best den siste liveren av disse.

....og da sier vi velkommen til KLM's nyeste underavdeling etter Asia, KLM Korea?:rolleyes:

Dette var en nitrist omprofilering.

Men av de tre bildene over er den valgte definitivt den beste:-)

Pent var det ikke, men hva gjr man ikke bl.a for at det skal tilpasse seg digitale flater bedre..

Med hele 41 år på baken kan man trygt konstatere at den utgående profilen har stått seg godt. Hvorvidt denne nye vil være like bestandig, gjenstår å se.

Personlig tilhenger av "less is more", men her synes jeg "mindre" bare ble kjedelig. Interessant er det likevel at den lyseblå lakken har perlende effekt som trolig piffer opp det ellers enkle uttrykket.

Flere som stusser over overgangen mellom hvitt og blått under snuten på 330en?

Good catch! Jeg la ikke merke til akkurat den, men det kan se ut som de bare har malt venstre side. Stemmer ikke det sånn cirka med der den gamle sølvstripen var?

Good catch! Jeg la ikke merke til akkurat den, men det kan se ut som de bare har malt venstre side. Stemmer ikke det sånn cirka med der den gamle sølvstripen var?

Så også dette…men den nye blåfargen er ganske annerledes enn den forrige og winglets`n er også i ny design…

Synes designet vokser på meg og allerede så virker den gamle som veldig gammeldags - særlig fonten de brukte.

Synes ikke dette ble så gærent… Og særlig ikke om blåfargen får en «pearl effect».

Eller mulig at de har «lekt seg» eller vurdert to forskjellige måter designet skulle være i front på flykroppen.

Den A330en er trolig en demo av de to mest aktuelle variantene det sto mellom til slutt. Kan stemme overens med minst én av de svært mange variantene/nyansene de vurderte underveis.

Back