Korean Air flåte

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Korean Air flåte

Ryktes en ordre på 20 A350 er rett rundt hjørnet.

https://www.ch-aviation.com/news/138225-korean-air-edges-towards-a350-order-report

Korean Air (KE, Seoul Incheon) is close to announcing a new order for around twenty A350s from Airbus, Bloomberg News reported citing unnamed sources with knowledge of the matter.

Ellers er dagens flåte før oppkjøpet av Asiana følgende:

A220-300: 10
A321neo: 9
A330-200: 5
A330-300: 20
A380: 10 (6 parkert)
737-700: 1 (VIP fly)
737-800: 2
737-900: 9
737-900ER: 5
737-MAX 8: 5
747-400F : 4
747-8i: 9
747-8F: 7
777-200ER: 8
777-300: 4
777-300ER: 25
777F: 12
787-9: 14
 
Re: Korean Air flåte

Er det politiske hensyn der gør at et flyselskab vælger at sprede sig på så mange forskellige forskellige flytyper?

Det ser ut som kjøp gjort av en 7-åring i en godteributikk - "Jeg vil ha en av hver"
 
Re: Korean Air flåte

Ikke 20, men 33. Ikke signert, men bekreftet av Korean Aair.

6 A350-900 og 27 A350-1000.

I tillegg er de jo i ferd med å overta Asiana, som har 15 A350 i flåten, og ytterligere 15 i bestilling. Så totalt er de da oppe på 63 A350.

https://www.koreanair.com/au/en/foo...an-air-to-sign-contract-with-airbus-for-a350s

Korean Air will sign a contract with Airbus for the procurement of 33 state-of-the-art A350 family aircraft. The deal, which includes 27 A350-1000s and six A350-900s, is valued at USD 13.7 billion
 
Re: Korean Air flåte

Ryktes en ordre på 20 A350 er rett rundt hjørnet.

https://www.ch-aviation.com/news/138225-korean-air-edges-towards-a350-order-report



Ellers er dagens flåte før oppkjøpet av Asiana følgende:

A220-300: 10
A321neo: 9
A330-200: 5
A330-300: 20
A380: 10 (6 parkert)
737-700: 1 (VIP fly)
737-800: 2
737-900: 9
737-900ER: 5
737-MAX 8: 5
747-400F : 4
747-8i: 9
747-8F: 7
777-200ER: 8
777-300: 4
777-300ER: 25
777F: 12
787-9: 14

I følge airfleets.net så har Korean 6 Airbus 380 aktive.
 
Re: Korean Air flåte

Korean mottok i desember sine første A350-900. Dog noen som egentlig skulle til Asiana, men før man tar med Asianas flåte ser da flåten deres slik ut:

A220-300: 10
A321neo: 15 (+6)
A330-200: 0 (-5)
A330-300: 19 (-1)
A350-900: 2 (+2)
A380: 7 (+1) (pluss 3 lagret)
737-700: 1 (VIP fly)
737-800: 2
737-900: 9
737-900ER: 6
737-MAX 8: 6 (+1)
747-400F : 4
747-8i: 7 (-2)
747-8F: 7
777-200ER: 5 (-3)
777-300: 4
777-300ER: 25
777F: 12
787-8 1 (VIP fly)
787-9: 13
787-10: 5 (+5)
 
Re: Korean Air flåte

Tar sjansen å skrive det alle tenker: "what a mess..." Her har de virkelig en jobb å gjøre mtp fusjon med Asiana og integrering av de forskjellige flåtter...
 
Re: Korean Air flåte

Tar sjansen å skrive det alle tenker: "what a mess..." Her har de virkelig en jobb å gjøre mtp fusjon med Asiana og integrering av de forskjellige flåtter...

Det kan man si, men de holder delvis på. F.eks er jo 777-200 på vei ut, og det gjelder flere. Og flere av de de bare har 1-2 av er ikke deres fly, men VIP fly for myndighetene, som Korean operer.
 
Re: Korean Air flåte

Forsinkelse i flyleveringer gjør at 747 og A380 må være med lenger enn tidligere planlagt

https://www.ch-aviation.com/news/151556-korean-air-to-keep-a380s-and-b747s-amid-delivery-delays

Korean Air (KE, Seoul Incheon) will prolong the service of its A380-800s and B747-8s due to the delays in the deliveries of new aircraft. Speaking at a media briefing, Korean Air's Chief Executive Officer Walter Cho said that the airline was "short by about 20 aircraft per manufacturer."
 
Re: Korean Air flåte

Ser fra en av disse flybloggerne at de også har planer om å sette inn Premium Eco på noen 777 (og fjerne F på de samme 777'ene) og kanskje A350. Det er ikke alle flyene som skal få premium.
 
Re: Korean Air flåte

Airways melder Korean har bekreftet MoU fra Farnborough i fjor på 20 777X og 20 787-9/10

Samtidig gjør A330-200 comeback i flåten etter leveringsforsinkelser bidrar til at de er nødt lease inn maskiner.

https://www.ch-aviation.com/news/151659-korean-air-leases-a330-200-due-to-delivery-delays

Korean Air (KE, Seoul Incheon) has signed a dry-lease agreement with CALC for one A330-200, returning to the type's operations less than half a year after it was retired. The widebody was delivered to Korean Air in March 2025, added to cover for the delayed deliveries of new aircraft.
 
Re: Korean Air flåte

Ser fra en av disse flybloggerne at de også har planer om å sette inn Premium Eco på noen 777 (og fjerne F på de samme 777'ene) og kanskje A350. Det er ikke alle flyene som skal få premium.


I første omgang 11 777-300ER som får premium Economy og hvor First fjernes

a2652450f8ec612424d6f8158182ee07.jpg
 
Re: Korean Air flåte

Hvor mye Airbus blir det igjen i denne flåte? A350? Å ha både B737-10 og A321 NEO virker ikke hensiktsmessig, men er jo ikke helt atypisk Korean, Thai osv.
 
Re: Korean Air flåte

Hvor mye Airbus blir det igjen i denne flåte? A350? Å ha både B737-10 og A321 NEO virker ikke hensiktsmessig, men er jo ikke helt atypisk Korean, Thai osv.

Korean (og Asiana) har mange A350 og A321noe i bestilling også. Uansett såpass store at det ikke er unaturlig med begge typer.
 
Re: Korean Air flåte

Hvor mye Airbus blir det igjen i denne flåte? A350? Å ha både B737-10 og A321 NEO virker ikke hensiktsmessig, men er jo ikke helt atypisk Korean, Thai osv.
De har allerede rundt 20 av A350-900 i Asiana og Koran sin flåte. De har en firm ordre på 50+ A350, både 900- og 1000-varianten.

De har også 50+ A321neo i bestilling både som Kroean og Asiana. Over 40 maskiner er allerede levert. For et såpas stort selskap som Korean blir er det naturlig med både Boeing og Airbus.
 
Back
Top