Korean Air Cargo bort fra OSL?

Flanders

ScanFlyer Blue
Hei.

Snakket med noen folk på vollen i dag som hevdet at Korean Air Cargo skal flytte all sin virksomhet fra OSL til Kastrup. Kan noe bekrefte eller avkrefte dette?

Utrolig synd å miste den eneste jumboen som flyr fast på Gardermoen.

Nå flyr vel allerede korean cargo til CPH

Mulig der blir for mye med 6 ukentlige fra Osl;)

Last edited:
Kanskje det er fordi Korean Air (pax) skal begynne å fly ICN-OSL, og de da kan bruke cargo-rommet i passasjerflyet og da ikke lenger behøver en 74F i tillegg...;) Jeg velger ihvertfall å tro det! Hehe

Last edited:
Har hørt noen rykter om at det starter et annet selskap fra høsten av med B744F å fly til OSL..

Atlas Air har jeg hørt en fugl hviske om skal starte fra september...;)

Men skal Korean Air begynne å fly pax ICN-OSL??
Når da?

Hvis Atlas begynner, er det neppe i egen regi ... de har spesialisert seg på å fly for andre.

6 av flyene er på ACMI til Emirates og Qantas. Resten går vel på wet lease?
Og tviler på de førstnevnte kommer..

Neeei, har mine tvil. Til tross for at Norge har mye fisk, så er det ikke så mange som velger å satse på Norge.. Desverre.

Har også hørt rykter om en ny 747-frakter på OSL, uten at jeg vet noe mer enn det.

For å gå tilbake til topic .. fraktmarkedet er i verre forfatning enn businessclass-markedet, så det er jo mulig at KE konsoliderer seg i CPH og trucker dit ..

Jeg har ikke hørt noe om det, og ser heller ikke hvorfor. Men det kan jo hende de flytter mer til LLA da.

Back