Det er mye som skjer for tiden gitt Covid-utbruddet. En tanke jeg fikk da jeg leste følgende, var at egentlig kan de lufthavnene som stenges nå, legges ned for passasjertrafikk for godt.
Har vært på alle utenom Sandane (nederste). Flere er i nærheten av hverandre, Vardø og Vadsø er under én time kjøring. Det samme gjelder Berlevåg og Båtsfjord. Reisende til Lofoten/Ofoten/Vesterålen får mye mer verdi for pengene ved å fly til EVE istedenfor SKN/SVJ. (Har selv vært i området personlig flere ganger og stusset på tettheten og ikke minst prisen/kostnaden, da det er billigere å fly EVE og så leie/kjøre/buss.) Det samme gjelder MQN opp mot BOO (gitt at Saltfjellet er åpent [emoji28]) og SOJ. Forøvrig er Alta nærmere SOJ enn Tromsø...
Tanken slo meg, hva tenker dere - objektivt sett?
Avinor stenger 9 flyplasser fra onsdag!
Følgende lufthavner vil bli midlertidig stengt for kommersiell trafikk fra og med onsdag 18. mars:
• Vardø (Alternativ lufthavn Vadsø)
• Berlevåg (Alternativ lufthavn Båtsfjord)
• Sørkjosen (Alternativ lufthavn Tromsø)
• Stokmarknes (Alternativ lufthavn Leknes eller Evenes)
• Svolvær (Alternativ lufthavn Leknes eller Evenes)
• Mo i Rana (Alternativ lufthavn Sandnessjøen)
• Mosjøen (Alternativ lufthavn Sandnessjøen)
• Førde (Alternativ lufthavn Sogndal eller Florø)
• Sandane (Alternativ lufthavn Ørsta/Volda eller Florø)
https://kommunikasjon.ntb.no/presse...affic?publisherId=17507039&releaseId=17881359
Har vært på alle utenom Sandane (nederste). Flere er i nærheten av hverandre, Vardø og Vadsø er under én time kjøring. Det samme gjelder Berlevåg og Båtsfjord. Reisende til Lofoten/Ofoten/Vesterålen får mye mer verdi for pengene ved å fly til EVE istedenfor SKN/SVJ. (Har selv vært i området personlig flere ganger og stusset på tettheten og ikke minst prisen/kostnaden, da det er billigere å fly EVE og så leie/kjøre/buss.) Det samme gjelder MQN opp mot BOO (gitt at Saltfjellet er åpent [emoji28]) og SOJ. Forøvrig er Alta nærmere SOJ enn Tromsø...
Tanken slo meg, hva tenker dere - objektivt sett?