Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Tid for neste hint kanskje.

Mange jagerflygere har fått sine første flytimer her, og det var her en jagerflymodell kom for å bli demontert og skrotet.

OK - da skal vi kanskje til Sverige, nærmere bestemt Ljungbyheds flygplats (IATA: –, ICAO: ESTL), her var flyskolen til svenske flyvåpenet i mange år og Team 60 - aerobaticsteamet til svenskene - har holdt til her (hva skulle man gjort uten Google...)

Du har nesten rett, men det ser ikke slik ut på Ljungbyhed. Er inne på rett sport dog.....

Ett større snitt

Attachments

• PICT0352.jpg
    PICT0352.jpg
    319.7 KB · Views: 245

Prøver igjen, lenger sør - Ängelholm-Helsingborg Airport (IATA: AGH, ICAO: ESTA). Her har det også vært skolevirksomhet og Team 60 har holdt til her. Ser ut som bildet stemmer bra også...

Korrekt! (Bildet er tatt fra min arbeidsplass høsten 2001)
Take it away

Hvor er vi her - og gjerne også i hva slags maskin?

Attachments

• IMG_1907.JPG
    IMG_1907.JPG
    40.8 KB · Views: 191

På tide med et lite hint: Vi er i et annet land enn i forrige oppgave, men det ofisielle språket er det samme...

Ser ut som dc-8-63 har rett. Det er Mariehamn og Saab 2340 ;p

170412flyg3_1.jpg

Det er helt rett - Mariehamn på Åland med Nextjet SAAB 340 SE-ISE. cd-8-63 tar neste etappe. Jeg tar forøvrig gjerne voksenopplæring på hvorfor dere mener dette er en SAAB 2340 - den varianten har jeg ikke hørt om?

Det er helt rett - Mariehamn på Åland med Nextjet SAAB 340 SE-ISE. cd-8-63 tar neste etappe. Jeg tar forøvrig gjerne voksenopplæring på hvorfor dere mener dette er en SAAB 2340 - den varianten har jeg ikke hørt om?
2340 var en gambling fra min side, kunne ikke se om det var en SAAB 340 eller SAAB 2000 - så jeg la dem sammen KOG Tok den ^_^ Bilde på vei

Har vært der noen ganger, når savnet av stjernemotorer blir for stort. Og hungeren etter en burger på Spitifire blir overhengende, Nå er jo den sistnevnte oasen stengt......

Nuvel,

Open house!

Mvh,

Eg prøver meg her eg også då. Kvar er dette?

Attachments

• where.jpg
    where.jpg
    482.4 KB · Views: 76
Status
Not open for further replies.
Back