Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Eneste sivile lufthavn jeg har sett en Saab-jager utenfor er Luleå, Kallax, så jeg går for denne lufthavnen.

Espen

I såfall ryker robertaas teori om små skogsflyplasser. Sveriges lengste rullebane er i Luleå.

På ulike vis er de fleste inne på noe, men ingen treff. Såvidt jeg vet er det bare ett selskap som har ruteflygninger hit året rundt, men det er tidvis ganske mange fly her likevel.

Det er nok ikke Avvila girdingieddi (Ivalo), nei. Den riktige flyplassen har temmelig mye større passasjertrafikk enn Ivalo.

Last edited:

På ulike vis er de fleste inne på noe, men ingen treff. Såvidt jeg vet er det bare ett selskap som har ruteflygninger hit året rundt, men det er tidvis ganske mange fly her likevel.

Aha! Da snakker vi Nord-Finland og julenisseflighter! Rovaniemi er det ikke, så da blir det Kittilä.

Hnmm.. Rovanjemi var mitt neste forslag... men de fokuserer vel på flygende reinsdyr der.

KnutW er vinnern! Det er Kittilän lentoasema. Men det er ikke så mange julenisseflighter, det er nok mest skistedet Levi/Sirkka som trekker folk.

Sorry, tekniske problemer, får ikke lastet opp bilder. Oppgaven fri!

Jo, det er nok mest Levi/Sirkka som trekker, men den er sammen med Ivalo "overflow" plass for Rovaniemi når det står på som verst rett oppunder jul.

Last edited:

Jeg tar en til mens jeg er i siget!

Hvilken flyplass er dette?

Attachments

• konk2.png
    konk2.png
    302.4 KB · Views: 194

Jeg planlegger kaffestopp på GRQ i morgen, men har lite bilder her jeg sitter ikke langt unna Spijkerbor VOR.

Oppgaven er derfor fri.

Det er helt riktig, det er Kjærstad - Mosjøen. Bildet er forøvrig tatt fra toppen Øyfjellet. :)

Og hvor er dette?

Attachments

• _DSC9915 (2).jpg
    _DSC9915 (2).jpg
    127.7 KB · Views: 123

Så over til Husfliden

attachment.php

Attachments

• wellington.jpg
    wellington.jpg