Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Jeg tenkte Shakawe og skrev Savuti. Shakawe = Okavango, Savuti = Chobe.

Det er nok heller ikke riktig. Okavango stemmer imidlertid bra, men vi er nok i den andre enden av deltaet...

Trodde egentlig at det ovenstående burde ha vært godt nok hint, etter at KOG traff riktig land på første forsøk.

Får gi enda et hint siden vi har passert 24 timer. Flyplassen på bildet er langt større enn de som har blitt foreslått til nå, og har både nasjonale og internasjonale ruter.

Maun var kanskje for innlysende og det er en større flyplass enn jeg får inntrykk av fra dette bildet, men skitt - jeg sier Maun.

Klar6.JPG

Det i hvertfall ut som du sitter i en maskin fra Kenya Airways. Ser også litt afrikansk ut, så da prøver jeg med Nairobi

Helt klart var det vel ikke ;) Men når var bildet tatt?

Nei, det var vel muligens litt disig den dagen. Bildet er tatt i juli 2009, fra A2-NAP, som er en Cessna 208B Grand Caravan, fra Kavango Airlines Okavango. Landing fra Nord-Øst.

Last edited:

Flyplassen vi skal fram til ligger 1,230 meter over havet og feirer 40 års jubileum i år.

Flyplassen vi skal fram til ligger 1,230 meter over havet og feirer 40 års jubileum i år.

I så fall er det vel kanskje Upington du vil frem til?

EDIT: Upington er 41 år i år, så det er feil (og ligger lavere). Lilongwe International Airport derimot...

Last edited:

Nei. Er nok ikke der.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Har veldig lyst til å si SLC selvom jeg også er ganske sikker på at det ikke er det. Hva med Phoenix?

Du har helt rett i at det ikke er SLC. Ei heller PHX.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Status
Not open for further replies.
Back