Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Denne er visst uinteressant og LN-MOW er for tilbakeholdende med hint så den settes fri.

Sånn ser den ut i dag ....

Alexandria_International_Airport_terminal,_Alexandria,_Louisiana.jpg

Regnet med at det ikke var i Egypt...

Da drar jeg tråden tilbake til "gamlelandet" igjen.
attachment.php

Attachments

• bardufoss.jpg
    bardufoss.jpg
    129.5 KB · Views: 359
Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Bardufoss er det ihvertfall ikke... ;)
Fikk litt 'tropefølelse' .. San Juan?

Annet innsjekkingsområde enn jeg benyttet forrige helg i så fall

Bardufoss er det ihvertfall ikke... ;)
Fikk litt 'tropefølelse' .. San Juan?
Nei, der fikk du tydeligvis ikke med deg alle tipsene mine.

Ellers finnes det jo haugevis med San Juan rundtomkring.

Nei, der fikk du tydeligvis ikke med deg alle tipsene mine.

Ellers finnes det jo haugevis med San Juan rundtomkring.

Da tenker jeg vi skal en tur til den tidligere dansknorske kolonien Dansk Vestindia, nærmere bestemt Henry E. Rohlsen Airport (STX) på St Croix.

Last edited:

Da tenker jeg vi skal en tur til "Dansknorsk" Vestindia, nærmere bestemt Henry E. Rohlsen Airport (STX) på St Croix.
Helt riktig det. Gammelt (dansk-)norsk område dette.

Jeg bodde i en presidentsuite hvor det faktisk hadde bodd en president. Legg merke til navnet på publikasjonen.
attachment.php

Din tur!

Attachments

• carter.jpg
    carter.jpg
    76.9 KB · Views: 308

Helt riktig det. Din tur!

Har ikke så mange flyplassbilder igjen å by på, men kan prøve dette, i en ganske annen del av verden. På denne flyvningen var jeg så heldig at jeg fikk sitte i setet til annenpiloten!

475 - IMG_1733.jpg

Det ligner veldig på Kasane (FBKE/BBK) nord-øst i Botswana.

Landskapet ser ut som det er i nord. "Bygningsmassen" forvirrer en del. Hadde det ligget en VOR til høyre ville jeg sagt Kang, men det er feil og for langt sør.

Jeg tar en råsjans på at det er Savuti i og med den er en av innfallsportene til Okavango-deltaet og har asfaltert rullebane og bebyggelse.

Da tenker jeg vi skal en tur til den tidligere dansknorske kolonien Dansk Vestindia, nærmere bestemt Henry E. Rohlsen Airport (STX) på St Croix.

Fy Fanken, det er skarpe spottere her ja.
Jeg bodde 2 år på STX og fløy både sjø og landfly og bodde på seiltbåt der.
Lommekjent med andre ord og jeg tok ikke denne på sparket.
Ser det nå da svaret kom i dagens lys.
Har Dere klisterhjerne og evner til detaljer som går langt utafor menigmann's?
Må ta er meg hatten til alle disse gåtene som blir knekt på løpende bånd, skjønt den derAlexandria tok jeg på strak arm for det sto på skiltet.
Tror nok Andreas la ut den for meg. :colgate:

Nja, den med skiltet var fasiten. Ingen som tok den på originalbildet.

. Helt riktig det. Gammelt (dansk-)norsk område dette.

Var jo gammel Dansk koloni, men tror ikke Norge var involvert i noe av de Danske Jomfruøyene, hvis da du ikke tenker på at Norge var "under" Danmark, derfor ble vi involvert på den måten?

Var artig å bo der. Drev litt med skattejakt i havna på Christiansted og hentet opp gamle flasker fra sjøbunnen:
Når Danskene kom med seilskutene og ankret opp i havna ble det feiret og dem hev flaskene overbord.
Hadde en co-pilot som drev med dette som ekstra inntekt og han innvirterte meg med.
Fant vi en hel og usladdet flaske var den verdt 900 dollar og en halv, eller knust flaske var også verdt noen hundre
Dette var mange år siden når formen var god så vi brukte bare snorkel utstyr på 20-25 fot.
Artig som fan og det ble noen flasker på en dag.
De innfødte er alt for lat til å holde på med slikt så det er enda noe å hente der.
Før lokket legges på så drar jeg på skattejakt. Har båten klar og har kjøpt inn metal detektor som også er klar, men noe nedstøvet etter et år uten bruk.
Har dog en øde øy i Bahamas på kartet, Hawksbill Cay.
Der er det ruiner fra lojalistene som flyktet fra Florida når det ble selvstyre.
Har vært der med seilbåt og fant mye rart.
Trenger mannskap. Hvis noen eventyrlystne Nordmenn vil være med på et 2-3 ukers tokt til Hawksbill og dele godt på utgiftene så fyker vi når som helst.
Man må være renslig, flink å lage mat, le av skipperen sine vitser og gjerne ta med en søster som ser bra ut i Bikini.
Hvis alt det der passer, bare sett sjøbein og mønstre på..

Fy Fanken, det er skarpe spottere her ja.
Jeg bodde 2 år på STX og fløy både sjø og landfly og bodde på seiltbåt der.
Lommekjent med andre ord og jeg tok ikke denne på sparket.
Ser det nå da svaret kom i dagens lys.
Har Dere klisterhjerne og evner til detaljer som går langt utafor menigmann's?
Må ta er meg hatten til alle disse gåtene som blir knekt på løpende bånd, skjønt den derAlexandria tok jeg på strak arm for det sto på skiltet.
Tror nok Andreas la ut den for meg. :colgate:

Må nok innrømme at jeg tok den utelukkende på hintet "Da drar jeg tråden tilbake til "gamlelandet" igjen.", og litt hjelp av MOW som tenkte på Karibien. Har nok aldri vært på den flyplassen noen gang.

Landskapet ser ut som det er i nord. "Bygningsmassen" forvirrer en del. Hadde det ligget en VOR til høyre ville jeg sagt Kang, men det er feil og for langt sør.

Jeg tar en råsjans på at det er Savuti i og med den er en av innfallsportene til Okavango-deltaet og har asfaltert rullebane og bebyggelse.

Det er nok også feil flyplass. Men tampen brenner!

Status
Not open for further replies.
Back