Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass

WTF_Snow_Changi_02.jpg

Bingo, FRA stemmer.

Fun fact: With more than 80 000 employees, FRA is Germany’s largest place of employment at a single location.

Har ikke et bilde så oppgaven er fri!

Da prøver jeg et bilde igjen; langt mindre eksotisk enn sist, men antagelig en ganske lite benyttet flyplass. Har sensurert et par steder i bildet, for ikke å gjøre det for lett. Skal avsløre hele registreringskoden på flyet dersom det viser seg å bli for vanskelig.

En morsom detalj med flyvningen vi hadde med dette flyet, var at det ble en nødløsning etter at transporten vi opprinnelig hadde planlagt var blitt fullbooket. Vi ringte da til dette flyselskapet, som i utgangspunktet også var fullbooket, men de skulle ta en ringerunde til de andre passasjerene og undersøke om det var noen som ikke ville være med allikevel. De anbefalte at vi gikk mot flyplassen, og så ordnet det seg sikkert. På vei dit kom det plutselig en bil mot oss, som stoppet, og føreren lurte på om det kanskje var vi som hadde ringt til flyselskapet for å bestille billetter. Det var det jo, så da kjørte han oss opp til flyplassen, der de hadde fått ordnet seter til oss. Bra service, men innmari humpete flytur! :)

Attachments

• Flyplass.jpg
    Flyplass.jpg
    144 KB · Views: 173
Last edited:

Jeg tenkte også på Sauðárkrókur, men kan det være Blönduós?

Jeg tenkte også på Sauðárkrókur, men kan det være Blönduós?

Jeg må innrømme å være litt imponert over at dere traff riktig land på første forsøk, kun utfra dette bildet, men dere er nok ikke på helt rett side av landet.

Flyet er altså islandsk, og har dermed registreringskode TF-VEV.

Må tilstå at mitt forslag nærmest var et "skudd i blinde".

Men kjente igjen Chieftain'en fra et annet foto jeg så nylig. :)

Det er Selfoss, BISF :)

Det er helt korrekt. Din tur!

Flyet er for øvrig en Piper PA-31-350 Navajo Chieftain fra nå nedlagte Flugfélag Vestmannaeyja som fløy oss til "fastlandet" fra Vestmannaeyjar Airport (VEY) etter at bilferjen faktisk hadde klart å bli full av passasjerer pga. en fotballturnering på øya. Vestmannaeyjar kan for øvrig anbefales. Fascinerende sted.

Forsetter i samme spor som forrige poster, så da bør ikke denne være så vanskelig :)

attachment.php

Attachments

• thumb_IMG_1920_1024.jpg
    thumb_IMG_1920_1024.jpg
    198 KB · Views: 268

Ved første øyekast trodde jeg Sumburgh, men ser at det mangler en rullebane mm.
Men fremdeles Island antagelig, uten at jeg har svar. :)

Da får vi prøve en flyplass på en annen øy, som er veldig langt unna Island. Hvor kan dette være?

Attachments

• Flyplass2.jpg
    Flyplass2.jpg
    80.9 KB · Views: 116
Status
Not open for further replies.
Back