Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Her er et sted flere har vært innom:

attachment.php

For de som enda ikke har vært her kan jeg gi tipset: De gærne har det godt.

Attachments

• Evenes Flyplass.jpg
    Evenes Flyplass.jpg
    141.6 KB · Views: 484

Ahaha!
Helt klart Evenes!

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Da reggen på flyet XY og det er i Asia et sted

Myanmar er riktig land, men Nay Pyi Taw? Du er tydeligvis ikke noe stor fan av Prima Vera.

Da prøver vi Heho airport (HEH). Låta som ofte kalles "De gærne har'e godt", heter egentlig "Ha ha he he ho".

Last edited:

Da prøver vi Heho airport (HEH). Låta som ofte kalles "De gærne har'e godt" heter egentlig "Ha ha he he ho".
Helt riktig. Det er flyplassen like ved innsjøen Inle hvor man kan treffe på noen langhalser.
attachment.php

Din tur!

Attachments

• inle.jpg
    inle.jpg
    169.8 KB · Views: 427

Jeg skal for øvrig fly en tur fra Heho airport i januar.

Jeg prøver meg med et bilde fra en flyplass, der det virket som om de hadde "glemt" å installere vegger og vinduer i ankomsthallen.

Attachments

• Flyplass.jpg
    Flyplass.jpg
    141 KB · Views: 223
Last edited:

Riktig verdensdel, men du bommet med drøyt 3000 km. Nå går "dommeren" til sengs, så fasit kommer ikke før i morgen.

Denne var nok kanskje i vanskeligste laget. Jeg har ikke så mange flyplassbilder, og de jeg har, er ganske eksotiske... Jeg tar meg den frihet å gi noen hint nå, selv om det strengt tatt bare er gått 12 timer siden jeg ga oppgaven.

Hint: Flyplassen på bildet ligger på en bitteliten øy (21 km2), som ikke inneholder stort annen enn en flyplass og noen kaier (ingen hoteller og i praksis ingen fastboende). De som kommer til denne flyplassen, har nok derfor egentlig tenkt seg andre steder enn denne øya. Bildet er tatt i 2011. Så vidt jeg vet, er terminalen oppgradert siden den gangen.

Flyplassen er ganske travel og har for tida mellom fem og sju flyvninger hver dag. En litt morsom detalj er at flyplassen har enkelte andre utfordringer enn det som gjelder på de fleste andre flyplasser, og hver morgen må branntjenesten ut for å sjekke om det er noen som har valgt å sole seg på rullebanen...

Last edited:

Eller Aeropuerto da General Villamil?

I henhold til konkurransereglene må dette svaret strykes fordi espenlok ikke hadde svart på mitt forrige forslag.

Last edited:

Aeropuerto da Baltra.

Det er riktig at bildet viser flyplassen på den bittelille øya Baltra, en øy som ligger rett nord for den langt mer interessante Santa Cruz (men man må ta ferje mellom de to øyene.

Offisielt spansk navn på flyplassen ser ut til å være Aeropuerto Seymour de Baltra (GPS), men jeg synes svaret til TLS var OK.

De fastboende som synes det er fint å sole seg på rullebanen på GPS er iguaner.
http://www.lan.com/onlyinsouthamerica/welcome-to-baltra-and-the-new-galapagos-airport/

TLS at OSL får komme med neste oppgave!

Aeropuerto da General Villamil?

Den flyplassen ligger på den største øya på Galapagos (Isabela), som inneholder langt mer enn en flyplass og noen kaier. Den øya har også nesten 2000 innbyggere.

Status
Not open for further replies.
Back