Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Lilløykilen er riktig. Det offisielle navnet er Oslo sjøflyplass, Lilløykilen og dette er en av fire sjøflyplasser i Norge med konsesjon og teknisk/operativ godkjenning. Din tur!

Her graver man i arkivene og historien og finner denne. Den er nok ikke av de letteste, men av de mer spennende.

2017-04-30-0001.gif

Jeg hæfter mig mest ved flaget på toppen af konroltårnet. Kan det være Eritrea og dermed Asmara (ASM) ?

Det kan det - ikke...

Dette er Asmara omtrent samtidig

48910714.jpg

Bildet er tatt fra et fly som fløy innenriks til landets hovedstad den gang bildet ble tatt. Ikke lenge etterpå ville samme strekning vært utenriks.

Jeg forsøger mig igen. Denne gang med Somaliland og Hargeisa Egal (HGA).

Du er i nærheten, pingo, men på feil side av Rødehavet ;). Flagget er et viktig hint.

Bildet er tatt fra et fly som fløy innenriks til landets hovedstad den gang bildet ble tatt. Ikke lenge etterpå ville samme strekning vært utenriks.

Hei!

Flagget er så vidt jeg kan skjønne jordansk, så da forsøker jeg meg på Atarot Airport, JRS, som per i dag ligger i det palestinske området på Vestbredden, nord for Jerusalem. Flyplassen er nå stengt, men var under jordansk kontroll fra 1948 til 1967.

Espen

Last edited:

Dette er Jerusalem (JRS - OJJR) og bildet er tatt før Seks-dagerskrigen da Israel okkuperte Vestbredden. Israelerne endret ICAO-koden til LLJR. Om den het Atarot mens den var jordansk er jeg usikker på, men det er rett flyplass.

JRS.jpg

Dette er Jerusalem (JRS - OJJR) og bildet er tatt før Seks-dagerskrigen da Israel okkuperte Vestbredden. Israelerne endret ICAO-koden til LLJR. Om den het Atarot mens den var jordansk er jeg usikker på, men det er rett flyplass.

Det begynner å bli svært tynt med flyplassbilder her, men får forsøke dette, som forhåpentligvis noen klarer å plassere, bl.a. ved hjelp av navnet på flyselskapet som er angitt på flyet vi fløy med derfra.

AN-2.jpg

Espen

Det begynner å bli svært tynt med flyplassbilder her, men får forsøke dette, som forhåpentligvis noen klarer å plassere, bl.a. ved hjelp av navnet på flyselskapet som er angitt på flyet vi fløy med derfra.
Espen

Den ble visst vanskelig, så får gi noen ekstra hint.

Flyselskapet, som så vidt lar seg skimte på det ene flyet, er Aerotaxi. Bildet er tatt ved den ene flyplass i en by som har to flyplasser.

Espen

Den ble visst vanskelig, så får gi noen ekstra hint.

Flyselskapet, som så vidt lar seg skimte på det ene flyet, er Aerotaxi. Bildet er tatt ved den ene flyplass i en by som har to flyplasser.

Espen

Får vel si Playa Baroca Airport jeg da... Er jo ikke mange alternativene igjen om det er feil.

Får vel si Playa Baroca Airport jeg da... Er jo ikke mange alternativene igjen om det er feil.

Nei, du valgte nok feil by... Landet er korrekt.

Beklager sein tilbakemelding, men jeg har vært opptatt i dag.

Kawama da?

Om det er rett så settes oppgaven fri.
Om det er feil så får noen andre gjette :)

Sitter på et hotellrom på Paris/CDG, så jeg plukker opp ballen:lol:

Hvor er dette?

Espen

Attachments

• P8230320.jpg
    P8230320.jpg
    96.3 KB · Views: 68

Kan det være Mehamn? Ikke helt mitt område der oppe :)

Status
Not open for further replies.
Back