Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Hvor er dette?
76c2f61c609e7e53de41b7b38e5cf916.jpg

Er det Landvetter? Har ikke sjekket inn der siden 1998 så jeg er veldig usikker.

Trondheim (TRD) er korrekt svar. :) Sjelden man ser to stykker svare akkurat samtidig!

Det gjør jeg gjerne - hvor er vi nå?

Attachments

• fly.jpg
    fly.jpg
    125.8 KB · Views: 156

Jeg kjenner meg ikke igjen, men for å få litt bevegelse her foreslår jeg Cairns Airport, Queensland, Australia.

Espen

Slettes ikke så verst tippet - det er hvertfall riktig land! Men delstat / territorie er feil. Et obskurt hint: I følge Bill Bryson, forfatter av "Down Under", er byen som denne flyplassen betjener den med størt tetthet av gartnere i verden.

Ser ut som det kan være nødvendig med litt mere hjelp her: Flyplassen ligger ikke ved kysten, og er den lufthavnen med rutetrafikk som ligger nest nærmest et meget kjent landemerke i denne delen av Australia.

Ser ut som det kan være nødvendig med litt mere hjelp her: Flyplassen ligger ikke ved kysten, og er den lufthavnen med rutetrafikk som ligger nest nærmest et meget kjent landemerke i denne delen av Australia.

Alice Springs med andre ord?

Alice Springs (ASP / YBAS) er korrekt. Hvorfor er det så mange gartnere i byen? Vest for lufthavnen ligger et stort og veldig hemmelig avlytningsanlegg (så det så vidt da vi tok av på vei mot Darwin). Alle ansatte som ikke var australske statsborgere fikk tittelen "Gardener" i telefonkatalogen - i følge Bill Bryson.
Hickok - Din tur!

Må sette den fri. Har ikke tilgang på bilder her.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Status
Not open for further replies.
Back