Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Da prøver jeg her: Hvilken flyplass er dette?

Attachments

• gjett flypl 3.jpg
    gjett flypl 3.jpg
    105.6 KB · Views: 157

Der holdt jeg på å gå i fella og si 767 demoen på Fornebu i 1982, men dette er jo en 747. Sannsynligvis noe som er chartret inn for soldattransport ifm. en militærøvelse? I så fall nordover vil jeg tippe. Evenes, Bardufoss eller kanskje Værnes?

Last edited:

OK, posten kom ut før redigeringen var ferdig, oppdaget feilen i det jeg trykket på knappen og trodde jeg kunne klare å berge æren:drunk: Tydeligvis ikke, men se forrige, editerte, svar.

Da er det vel muligens på Gardermoen da den het GEN i forbindelse med OL i 1994. Det er veldig då flyplasspesifikke detaljer her, Fellowship.

Da er det vel muligens på Gardermoen da den het GEN i forbindelse med OL i 1994. Det er veldig då flyplasspesifikke detaljer her, Fellowship.
Det er helt rett. Kunne jo sagt at det var tatt med normalobjektiv gjennom et vindu fra en kafeteria..., men jeg mente at et stort fly med en stor BU-trapp i utgangspunktet var et greit sted å starte med ;)
Hele bildet får jeg ikke lagt ut før jeg er hjemme seint i kveld...
Din tur, KOG

Jeg tror det er på tide å minne om reglene fra første post

Regler:
  • Den som har oppgaven legger ut et bilde eller video tatt av en flyplass - eksteriør, interiør, rullebane eller hva man finner for godt, men det skal være mulig å identifisere flyplassen.
  • Svaret bør gis med navn og gjerne med kode(r) for presisjon, f.eks. er OSL feil for Gardermoen før 8. oktober 1998, men Gardermoen er riktig.
  • Alle kan gjette ett sted hver før det blir bekreftet aller avkreftet av den som la ut oppgaven. De kan så gjette igjen.
  • Kun den som la ut bildet kan bekrefte at det er riktig.
  • Den som gjetter riktig får så turen med å legge ut ny oppgave eller vedkommende kan sette oppgaven fri.
  • Etter 24 timer uten noen riktige forslag skal et hint legges ut.
  • Har ingen løst oppgaven etter 48 timer settes oppgaven fri.
  • Om den som har oppgaven ikke legger noe ut på 48 timer settes oppgaven fri.

Og så over til et bilde tatt i østerled i forhold til det forrige. Hvor var lillebror Siggerud da dette bildet ble tatt?

Attachments

• IMGP2944.JPG
    IMGP2944.JPG
    58 KB · Views: 117

Jo, det er det. Ca 1,5 km øst for hvor det forrige bildet ble tatt :D

9bfc1fcd241ce7f0a91800f5f82e395e.jpg

Det skjønner jeg godt! Har holdt på å gjøre det samme selv noen ganger. Men veldig gøy, og ikke minst lærerikt! Har allerede oppdaget mange flytyper jeg ikke ante eksisterte.

Helt enig!
Jeg har selv lagt ut et bilde i feil tråd, men fikk slette det før alle (bortsett fra LN-KOG) så det.

Status
Not open for further replies.
Back