Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass

Det fæle bygget der må være Jomo Kenyatta International Airport i Nairobi.

Ikke veldig overrasket over at LN-KOG tok den.
NBO er riktig

Har du sett det heslige bygget drømmer du om en solnedgang og den kommer her. Hvor er den?

Attachments

• IMG_1869.jpg
    IMG_1869.jpg
    31.1 KB · Views: 277

Det er en litt uvanlig vinkel, men jeg vet at veldig mange forumister har stått midt i bildet og sett på fly - kanskje ikke i solnedgangen, men de har nå stått der. Rain and shine.

Skudd i blinde da jeg ikke har vært der selv, men prøver med Farnborough Airport.

Riktig øy, feil flyplass. I 1998 hadde flyplassen en bane som var 06-24 akkurat som Fornebu.

Det er det vel ikke... Banretningen på LHR har vel aldri vært 06-24?

Nesten er ikke nok - særlig med tanke på at det er langt til den flyplassen vi skal til. Det går ruter dit fra LHR - og det gikk rute fra FBU også.

Du skriver hadde bane retning 06 - 24 i 1998 (som er veldig lenge siden omtrent) kan det være at ting har snudd litt på seg og bane retningene i 2018 er 05 - 23 og at vi er på Manchester ?

Satser på Edinburgh jeg. Vi har vel ikke vært der i denne tråden enda?

06/24 har de jo å

Det var nok Manchester. Jeg tror ikke det var rute mellom EDI og FBU. Det var det mellom MAN og FBU. Det var Dan-Air som fløy.
dc-8-63 tar oss videre.

Det var nok Manchester. Jeg tror ikke det var rute mellom EDI og FBU. Det var det mellom MAN og FBU. Det var Dan-Air som fløy.
dc-8-63 tar oss videre.

Ny Flyplass kommer snart(tm) - SAS floey ogsaa FBU-MAN, har selv sittet i Cockpit MAN-FBU paa tidlig 90 tallet.

Kanskje ligger lista litt hoeyt, saa noen tips kommer i starten - vi er paa en oey (Bainbridge har ikke flyplass) - denne oeya har vel 6 flyplasser - den har hatt naer tilknyttning til Airliners og en kjent forfatter med fly interesse - har egen landing stripe her.
39449701980_d3b4750aa7_b.jpg

Tipper dette er Tom Hoag sin N217G og at vi er et sted på Comox/CYQQ

Scooter01

Tipper dette er Tom Hoag sin N217G og at vi er et sted på Comox/CYQQ

Scooter01

Korrekt fly, men vi er noe lengre sør i Roche Harbor - San Juan Island (hintet med Airliners - Rick Drury tidligere skribent og FedEx Kaptein bor her) Rick drev en stund med Flightseing lokalt) mye fly historie og flyplasser (6 mer eller mindre offesielle)

Korrekt fly, men vi er noe lengre sør i Roche Harbor - San Juan Island (hintet med Airliners - Rick Drury tidligere skribent og FedEx Kaptein bor her) Rick drev en stund med Flightseing lokalt) mye fly historie og flyplasser (6 mer eller mindre offesielle)

Vel, siden svaret mitt (det eneste på nesten 3 uker) var nesten halvveis riktig, så føler jeg at jeg kan spørre :

Hvilken flyplass var dette?

2naut8g.jpg

Scooter01

Såpass spesiell må det vel være Oslo - Gressholmen? (1927-1939)

Status
Not open for further replies.
Back