Default Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

Hele stedet burde vært pusset opp, jækla mye surv rundt der.
Hint 2: Fjellstue.

Jeg går for Nedre Mollisjok International. På Finnmarksvidda.

Espen

Ja, du har vel vært der du også..?
Joda, Nedre Mollisjok er korrekt. Den ligger to timers ATV-tur fra riksveien på noe som egentlig ikke er en vei, men en blanding av kampestein, myr og dypt vann. En krevende tur som man bare gjør én gang..!
Nuvel, din omgang Espen!

Jeg kjente også igjen Mollisjokk - har vært forbi på sykkel, det var ganske så fint!

Jeg er på ferie og har pakket pc'n bort for noen uker. Jeg setter derfor oppgaven fri. Bra og anderledes oppgave Knut :-)

Espen

Jeg bruker muligheten: Sitter og venter på fly, på døra fra gaten er det et fint bilde av plassen jeg er på. Hvor er det?

Attachments

• IMG_5736.jpg
    IMG_5736.jpg
    177.9 KB · Views: 181

Jeg er så gammal at jeg sier St. Mawgan, men den er vel privatisert til Cornwall airport eller noe tilsvarende nå.

Cornwall Airport Newquay (IATA: NQY, ICAO: EGHQ ) er helt riktig Knut . Var St. Mawgan frem til 2008. Jeg så forøvrig en VC10 langt unna på andre siden av terminalen. Din tur!

Jeg har vært en tur nordover og det tynnes i bunken med brukbare bilder. Derfor blir det bokstavelig talt en ny smal oppgave. Banen er ikke mer enn 12 meter bred og 800 meter lang. Da ble det to hint på en gang, så får vi se om noen tar den.

Attachments

• IMG_9604.jpeg
    IMG_9604.jpeg
    318 KB · Views: 157

Etter litt sjekking:Lesja flyplass på Bjorli (ENLB) har både asfalt og 800x12 - kan det være der? Stemmer bra med bildet om det er tatt fra starten av RWY 12.

Heh! Det visste jeg faktisk ikke. Men nei, det er ikke Bjorli, dette er vesentlig lenger nordover og atskillig flatere terreng rundt enn på Bjorli.

Burde jo tenkt på terreng - Lesja/Bjorli passer jo ikke inn. Det tror jeg ikke Hattfjelldal gjør heller, det er litt «vidda» over dette bildet. Kautokeino har jo en lang stripe, men det er nok ikke der heller.

Hattfjelldal er det ikke. Kautokeino har (hadde) 1200 x 30 meter, så det er ikke Kautokeino heller. Men stedet er nærmere Kautokeino enn Hattfjelldal.

Last edited:

Når det regner ute, er det å gjøre seg kjent med obskure finske flyplasser en grei aktivitet. Pokka (EFPA) dukker da opp som en meget het kandidat. Nær grensen til Norge/Finnmarksvidda og lengden stemmer. Det står riktignok at bredden er 18 meter flere steder, men det velger jeg å se bort fra. Ser ut til å være midt i ingenting?

Når det regner ute, er det å gjøre seg kjent med obskure finske flyplasser en grei aktivitet. Pokka (EFPA) dukker da opp…

Da må det ha regnet noe aldeles forjævlig der du er..!
Pokka er helt riktig. Det er også helt riktig at den er midt i ingenting.

😃 Denne oppgaven kan løses kjapt - og har sikkert vært oppe før, men får duge som en sommeragurk. Hvor?

Attachments

• IMG_3091.jpeg
    IMG_3091.jpeg
    246.3 KB · Views: 103
Back