Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

Tja, hva skal man si til dette? Iqaluit / Frobisher Bay er forsåvidt riktig, men det ligger i Canada.

Nuvel. Får overse slurvefeilen og la OttoL gå videre.

Tja, hva skal man si til dette? Iqaluit / Frobisher Bay er forsåvidt riktig, men det ligger i Canada.

Nuvel. Får overse slurvefeilen og la OttoL gå videre.

Jaggu f*** ligger det ikke på Canada. Jeg som husker dårlig fra mine uendelige timer i FSX :headbang. Jeg har ikke noen bilder nå, og siden jeg bommet på landet så kan noen andre slå ti.

Dette var alle flyplasser mor

Attachments

• APT.jpg
    APT.jpg
    129.7 KB · Views: 234

Indeed.

Litt morsom historie fra utformingen av den terminalen; den ble designet med plass kun for noen få biler rett utenfor døren, ingen parkeringsplasser ved siden av. Grunnen? Jo, det var at sjåføren selvfølgelig kjørte bilen hjem igjen etter å ha sluppet av Herren og eventuelt også Fruen. Det var rett og slett ikke noe behov for p-plasser.

Tja, siden ingen har sagt navnet på flyplassen, bare kommet med obskure hentydninger, er den fortsatt åpen...

Lenker gjelder ikke... Svaret skal stå i tråden - hilsen overdommer.

Siden ingen av de to herrer klarte å skrive Croydon her, setter jeg den åpen.

Slår til med en spesiell vri kopiert fra en annen tråd. Her vil faktisk 3 helt forskjellige svar kunne godkjennes.

attachment.php

Attachments

• Cebu.jpg
    Cebu.jpg
    81.1 KB · Views: 341

SAN, North Island Naval Air Station og Montgomery-Gibbs Executive?

SAN, North Island Naval Air Station og Montgomery-Gibbs Executive?
NAS og NZY stemmer, men Montgomery-Gibbs Executive ligger nok litt utenfor bilderammen. Det man derimot har med i bildet er hangarskipet USS Midway som strengt tatt også er en flyplass.

Din tur!

Da prøver jeg igjen med en enda mer spesiell vri:
Ikke fra taxfree, dette objektet ble faktisk laget for utdeling i passkontrollen på denne flyplassen.

attachment.php

Attachments

• tijuana.jpg
    tijuana.jpg
    95 KB · Views: 337

La oss bevege oss tilbake til innenfor konkurransereglene. Hvor står denne maskinen? Det burde være svært så enkelt for de aller fleste...

Attachments

• 046.jpg
    046.jpg
    207.5 KB · Views: 117

Fornebu er riktig, men OSL var vel aldri flyplassens kode? Var ikke det metropolitan area eller noe slikt?

Fornebu er riktig, men OSL var vel aldri flyplassens kode? Var ikke det metropolitan area eller noe slikt?
Svakt O/T OSL var i lang tid Fornebu’s kode - det ble brukt OSL og GEN - husker endringen, ikke Datoen, men klokkeslettet 15:00 fikk billettene som ble utstedt Oslo FBU i flyplass navnet - frem til og med 14:59 stod det bare Oslo - tok i sin tid vare på noen kuponger (void) som viste forskjellen.

Back