Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

Bildet er tatt i et land som har fire flyplasser med rutetrafikk. To er internasjonale, men har ikke ruter seg i mellom. De andre to har ruter til hovedstaden.

Alle andre ser ut til å ha drømmevær i sommer. Ikke vi. Her på Sjælland regner det igjen og er surt og kaldt. Da er det greit å gruble på flyplasser. Vi skal til Estland og Kuressaare (URE/EEKE).

Dette er heller ikke veldig langt unna vannet (mulig vi har vært her før, i så fall: Til glede for nye lesere) - hvor?

Attachments

• IMG_1906.jpg
    IMG_1906.jpg
    90.2 KB · Views: 204

Det stemmer - Mariehamn er hovedstaden på Åland som formelt er en del av Finland. Var der på jobb for noen år siden, fløy Saab 340 fra Arlanda. Din tur!

Den gule brannbilen sto parkert der da jeg var på Åland i fjor også. Selv om Åland formelt er en del av Finland, er det veldig annerledes. Men også annerledes fra Sverige. Det er en egen verden. Nok om det, vi drar et annet sted.

Attachments

• AH.jpg
    AH.jpg
    122.1 KB · Views: 143

Flyplassen ligger øst for Mariehamn selv om landet den ligger i i all hovedsak ligger vest for Finland.

Østenfor sol vestenfor måne. Da er vi i nord-Sverige. De furutrærne får meg til å tenke på Luleå, så det er mitt forslag.

Da har du nødlandet på Kallax som er helt riktig. Denne viser vei til der bildet ble tatt:

0828971.jpg

Har mange fine ferieopplevelser fra nord i Bottenviken. Men nå hopper vi videre til et annet sted. Hvor har jeg stått og beundret denne fine flyhalen?

Attachments

• 20250624_202423 – Kopi.jpg
    20250624_202423 – Kopi.jpg
    78.1 KB · Views: 122

Det kan jo ha vært på enhver av TAAGs destinasjoner og det er ikke mye unikt å se her, men jeg gjetter på Luanda for å ha sagt noe.

Jeg går derimot for LIS.

Trærne i bakgrunnen og en ULD som disponeres av TAP får være hint nok.

Nå prøvde jeg å gjøre oppgaven vanskelig, men må konstatere at jeg ikke lykkes. En tilfeldig henslengt container fra TAP var alt som skulle til for å løse oppgaven. Lisboa er helt riktig og Someone tar den videre. :)

Dette kan kanskje til å se ut som et VA-anlegg, men disse sementringene er jo faktisk et flytårn. Hvor er ringene plassert?

Attachments

• 244bc9df-6b1a-4eeb-a801-a5caec394a21.jpg
    244bc9df-6b1a-4eeb-a801-a5caec394a21.jpg
    82 KB · Views: 64

Sandnessjøen Stokka er selvfølgelig helt riktig. Her er et litt større bilde med Vega i bakgrunnen.

Attachments

• 9b3529f9-c7e7-4ecb-9b6d-2eca679f6426.jpg
    9b3529f9-c7e7-4ecb-9b6d-2eca679f6426.jpg
    73.8 KB · Views: 53
Back