Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Re: Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Reglene er laget for å holde tråden gående, frightnummer må opplyses etter 24 timer om oppgaven ikke er løst og er den fortsatt uløst ettter 48 timer så settes oppgaven fri.

Reglene er en oppdatert versjon av reglene for en tilsvarende tråd som har gått i over 7 år og med snart 12k innlegg på et annet forum, men da uten knyttning til fly.

Jeg tipper at dette er et eller annet sted nord for Baku. Dog kan jeg ikke gi noe mer eksakt navn uten å bruke google maps :P

Men det er i Kazakstan og ligger mellom byene Usturt og Say-Otes. At det ligger ved kysten til det Kaspiske Hav er nå en sannhet med modifikasjoner, men det er en arm som tidligere var en del av denne innlandssjøen.

Men det er i Kazakstan og ligger mellom byene Usturt og Say-Otes. At det ligger ved kysten til det Kaspiske Hav er nå en sannhet med modifikasjoner, men det er en arm som tidligere var en del av denne innlandssjøen.
Ja, dette er visst noen olje-greier i utkant av Ustyurt-platået. Må innrømme at jeg selv hadde problemer med å finne det på kartet etter overflyging.

https://www.google.no/maps/@44.8395874,53.9611113,17522m/data=!3m1!1e3!5m1!1e4

Din tur!

Ja, dette er visst noen olje-greier i utkant av Ustyurt-platået. Må innrømme at jeg selv hadde problemer med å finne det på kartet etter overflyging.

https://www.google.no/maps/@44.8395874,53.9611113,17522m/data=!3m1!1e3!5m1!1e4

Robert, er virkelig dette den beste måten å gjøre det på;

legge ut et bilde som ingen kan gjette hvor er, gi ingen hint i 24 timer,
før du ber folk om å lete på Google Maps langs en flight path?

Jeg synes det er mer moro at folk legger ut noe enklere bilder og gir hint underveis.
Det skaper mer engasjement, læring og bevegelse i tråden.

Her kommer mitt andre bidrag i denne tråden og hvis det er behov komme flere hint underveis. Det eneste hintet for dette bildet er at mange her kanskje sover over dette området.

Quiz_25.jpg

Last edited:

Robert, er virkelig dette den beste måten å gjøre det på;

legge ut et bilde som ingen kan gjette hvor er, gi ingen hint i 24 timer,
før du ber folk om å lete på Google Maps langs en flight path?
Om det er noe man lærer på dette forumet er at det alltid er noen som har kunnskap man ikke kunne trodd noen hadde. Og det er endel her som jobber innen oljebransjen som til og med kunne ha besøkt dette området.

Har ikke bedt noen om å bruke Google Maps. Om jeg ikke trodde noen kunne løse det uten det hjelpemiddelet ville jeg ikke lagt ut den oppgaven.

Tilbake til topic: Island?

Det var nok Hardangerjøkulen, Norges 6. største isbree, med Hardangervidda i front, Finse rett bak jøkulen og i syningom kan man se Jotunheimen. Bildet er tatt i november 2013 underveis til Bergen med DY604. Noen dager senere var det den store oversvømmelsen i Bergen - stille før stormen med andre ord.

attachment.php

Navn på fjellet?

Attachments

• IMG_20150430_084651.jpg
    IMG_20150430_084651.jpg
    36.3 KB · Views: 639

Det ligner litt på Stormauken, men vet gjør jeg ikke siden jeg har ikke flydd der siden tidlig på 1980-tallet og de gangene vi fløy var det mørkt. Husker derimot godt at vi skremte pilotene på innflyning til BDU med plutselig å fjerne et vann mellom Maukungen og Veslmauken.

*tenkehøyt* Hmmm... ser ut som i Norge. Vi flyr en SAS maskin om vinteren.
Sola står i sør, så det betyr vi har heading innlands/østover. Lav høyde, så ganske nær en flyplass.

Er vi i nærheten av Narvik?

Back