Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Re: Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Ja LN-KOG snappet opp hintet i en annen tråd om at jeg skulle til Gdansk. Så det kunne jo vært Såtenäs ved Väneren. Men det er ikke det.

De som ser broen tok det viktigste, den 6km lange broen fra Kalmar til Öland. Lufthavnen med kryssende rullebaner i forgrunnen.

Kalmar er altså rett svar, gåten går til Someone.

P1000654.jpg
[/IMG]

Tuppen på en halvøy....hvor det også står et landemerke ("sjømerke") - både halvøya og "dingsen" på tuppen godtas som rett svar

Det kan bli lenge til jeg får anledning til å finne fram et bilde, så jeg setter oppgaven fri.

Er vel gått to døgn uten noe svar, ergo er oppgaven fri. Klemmer til med et bilde. Aner ikke om det er for vanskelig, men for enkelte her inne virker det å være helt sykt nivå. Legger man godvilja til kan man se to tettsteder her, godtar ett av dem.

EDIT: Ser ut som bildet ble dårligere av å laste det opp her. Prøv denne linken om det blir for dårlig kvalitet: http://bildr.no/image/dVVZZ0Nk.jpeg

Attachments

• hvor.jpg
    hvor.jpg
    45.3 KB · Views: 318

Over Malangen, med Fugltind og Balsfjorden i bakgrunnen? I så fall blir vel tettstedene Nordkjosbotn og Mestervik.

Meistervik og Lanes tror jeg vi sier. At Nordkjosbotn ligger innerst i den bakerste fjorden (høyre side) er forsåvidt greit, men jeg klarer ikke å se det på bildet. Deler av Storsteinnes er nok også "innenfor", men heller ikke det er spesielt synlig i bildet. Men Markenes (nes, ikke tettsted) er vanskelig å ta feil av på høyre side...

Gustavf - go on. :) Gir deg den på Mestervik sjøl om den egentlig heter MeIstervik ;)

Jeg har dessverre ikke noe bilde tilgjengelig, men hvis Gunnar har et bilde, så var jo han den første som fikk I-en på plass i Meistervik.

Til tross for mange bilder fra luften har jeg ingen bilder som passer til reglene (aka. bilder fra fly i rute)...

Back