Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Re: Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Siste fra meg i denne omgang - og denne har ikke vært benyttet tidligere:lol:

Hva heter det området vi ser her?

Attachments

• Oppgave 9.jpg
    Oppgave 9.jpg
    143.8 KB · Views: 233

Lyngen? Normannviktinden nærmest til venstre, Årøya uti fjorden. Og Spåkenes er det neset som mangler snø. Og på høyre siden kan man såvidt se Uløya, og dit kan man ta ferga fra Rotsund.

Flott bilde - og imponerende svar! Jeg ville bare (for orden skyld) nevne at jeg mange ganger har brukt mye tid på å finne ut om jeg har brukt bilder før..... Fort gjort å snuble :)

Lyngen? Normannviktinden nærmest til venstre, Årøya uti fjorden. Og Spåkenes er det neset som mangler snø. Og på høyre siden kan man såvidt se Uløya, og dit kan man ta ferga fra Rotsund.

Gunnar har helt rett igjen:p

Med tanke på hvor ofte jeg har passert Spåkenes i bil (E6), enten i baksetet som barn eller som voksen bak rattet, så var det vanskelig å ikke kjenne igjen området. Årøya og Uløya gjorde meg bare enda sikrere. Sendte forresten en koffert fra OSL til Djupvik via SOJ mens jeg jobbet i Aviator.

Da var oppgaven fri igjen.:old

Hvor er dette:

Attachments

• IMG_8722.jpg
    IMG_8722.jpg
    136.8 KB · Views: 177

På tide med et hint, dette er tatt mellom Galemoen og Flesland.

Øystese i bukten på venstre side, Fykse og Fykesundbrua på høyre side. Kvamsøy er den "store" øya nærmest fotografen. Alt i Hardangerfjorden.

Øystese i bukten på venstre side, Fykse og Fykesundbrua på høyre side. Kvamsøy er den "store" øya nærmest fotografen. Alt i Hardangerfjorden.

Med unntak av at du utelater lengden på brua og åpningsåret er svaret godkjent!

Ettersom reglene er at bildet skal være fra rutegående trafikk teller nok ikke dette bildet, men den kan vel få gå som et "bonuspoeng"?

Forøvrig er oppgaven fri.

Attachments

• GOPR0137[3].jpg
    GOPR0137[3].jpg
    757.1 KB · Views: 145

Det er vel skagsnebb som er nærmest til høyre side? Starten litt inn i "dalen" kalles Salknappen om man skal tro de "motorløse" i NLF.

Hvor flyr vi over her?

Attachments

• Oppgave 1.jpg
    Oppgave 1.jpg
    150.4 KB · Views: 89

Du flyr over Amtmannsneset. Komsatoppen nærmest i bildet, Finnmarkshallen og Alta VGS omtrent ved vingetuppen og Aronnes bakenfor. "City" ("nye Alta Sentrum") er nokså sentralt i bildet. Mesteparten av oppveksten min har foregått innenfor bildet :p

Bra og selvfølgelig helt korrekt. Det ble en visuell utflyging fra RWY 29 denne dagen og relativt rask venstresving sørover, over Komsatoppen.

Din tur Gunnar.

Hvilken fjord er dette?

Attachments

• Oppgave 1.jpg
    Oppgave 1.jpg
    96.1 KB · Views: 60

Langfjorden. E6 på venstre side, så du ser vestover. Flyet er vel ca. ved isnestoften.

Helt korrekt igjen Gunnar. Ikke at det var noen stor overraskelse akkurat :-)

Back