Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Re: Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Kunne latt den stå som et hint til andre ;), men: Eidkjosen i front, og Kaldfjord "bak" innerst i Kaldfjorden på Kvaløya.

Det tenkte jeg jo ikke på......:drunk: Svaret er i alle fall helt korrekt igjen.

Jeg tar en til før andre får slippe til;) Hvilken fjord ser vi her?

Attachments

• Oppgave 12.jpg
    Oppgave 12.jpg
    200.8 KB · Views: 124

Tor jeg holder kjeft på denne, og tar en tur ut i vedskjulet så andre får svare :p

Last edited:

Er det Øksfjordjøkelen vi ser? Da er det i så fall Øksfjorden i forgrunnen.

Finnmark er fortsatt ganske så uoppdaget. Reis ditt før man får Islandske tilstander der oppe. ;)
Jeg har dessverre ingen bilder og setter oppgaven fri.

Jeg har flere oppgaver liggende. Hvilken øy ser vi her?

Attachments

• Oppgave 7.jpg
    Oppgave 7.jpg
    145.8 KB · Views: 85

Du har beveget deg videre sørover til 'Vekkna', som de sier på kysten av Trøndelag. Nærøysundbrua i forgrunnen og kystbyen Rørvik i bakgrunnen. Tar gjerne noen flere bilder fra deg da jeg fremdeles ikke har noen på lager. :)

Det var også helt korrekt :D

Da forsøker jeg å heve vanskelighetsgraden noe (forhåpentligvis). Hvilken bre og fjord ser vi på dette bildet?

Attachments

• Oppgave  5.jpg
    Oppgave 5.jpg
    100.6 KB · Views: 51

Bøyabreen og Fjærlandsfjorden? Jeg kjørte rv5 i sommer forbi området, så jeg håper jeg har rett...

Dette bildet har vi hatt før - i mai i år: Jeg fikk "helt korrekt" på følgende svar: Er vel Flatbreen, del av Jostedalsbreen. Ser nesten Flatbrehytta ned mot Fjærlandsfjorden. Har vært ned her på ski her to ganger, flott tur!

Dette bildet har vi hatt før - i mai i år: Jeg fikk "helt korrekt" på følgende svar: Er vel Flatbreen, del av Jostedalsbreen. Ser nesten Flatbrehytta ned mot Fjærlandsfjorden. Har vært ned her på ski her to ganger, flott tur!

:colgate::colgate::colgate:

Rot i systemet mitt dessverre.....:cry:

Alle svar er korrekte og Gunnar tar den videre. Bøyabreen er en del av Jostedalsbreen.

Back