Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Re: Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Riktig verdensdel, men lenger nord.

Det har gått 24 timer, så enda et hint er at det ikke er en hovedstad og det er den tredje største byen i landet den ligger i.

Skudd i mørket: Constantine i Algerie?

(Eneste byen jeg kom på som er den 3. største i sitt land og som ligger nord for Etiopia uten :google)

Skudd i mørket: Constantine i Algerie?

(Eneste byen jeg kom på som er den 3. største i sitt land og som ligger nord for Etiopia uten :google)
Constantine er riktig. Man kan skimte Trans-Rhummel Viaduct-broen omtrent midt i bildet og Amir-Abdel-Kader-moskeen litt til venstre for broen. Din tur!

Constantine er riktig. Man kan skimte Trans-Rhummel Viaduct-broen omtrent midt i bildet og Amir-Abdel-Kader-moskeen litt til venstre for broen. Din tur!

Skudd i mørket treffer av og til altså :lol:

IMG_2387.jpg

Hvor kan dette være da?

Setter konkuransen fri, det er kraftig storm I Seattle området og jeg har begrenset tilgang til arkivene mine.

Siden den er "up for grabs, consider it grabbed"

imgp0360.jpg

Bonus til den som identifiserer flytypen :)

Bildet er fra Europa, og ja, det er en øy, men inne i landet. Det er ferskvann.

Flytypen er amerikansk.

Øya er i ferskvann. Det var sjøbunn for 60 år siden og salt hav for 100 år siden. Det er i Vest-Europa.

Øya er i ferskvann. Det var sjøbunn for 60 år siden og salt hav for 100 år siden. Det er i Vest-Europa.

Da lukter litt fy fy søtlig urtetobakk, så kan det være Lelystad? Der er det vel en plass med noe gamle greier som flyr også

Someone har rett: Det er Lelystad som ligger i Flevoland som er en menneskeskapt øy. Det er ikke fastlandsforbindelse. Det nærmeste du kommer er Aquaduct Veluwemeer på N302 i Harderwijk. Rett etter er det en helt vanlig vippbro. Da min kone vokste opp holdt man på å utpoldre området, dvs tørrlegge det. Lelystad ble etablert i 1967.

DSCF0029.jpg

DSCF0046.JPG

Last edited:
Back