Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Re: Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Hmm.. minner om Pismo Beach ved Arroyo Grande like sør for San Luis Obispo. Og hvis det er Vandenberg AFB som anes i bakgrunnen kan det stemme...?

Hmm.. minner om Pismo Beach ved Arroyo Grande like sør for San Luis Obispo. Og hvis det er Vandenberg AFB som anes i bakgrunnen kan det stemme...?

Jepp, dette er riktig! Bildet er tatt på en flight fra LAX til SFO. Vi ser ned på området ved Pismo Beach og naturreservat med sanddyner/dunes syd for Pismo.

Litt usikker på hva det tettstedet nede ved stranda heter, men du er på tur inn eller ut av LAX, vil jeg tro og Santa Maria ligger rett til venstre midt på bildet ditt..

Stranda er vel kjent som Oceano Dunes eller noe i den retninga..

Edit: Ser nå at jeg er bittelitt for seint ute, da jeg ikke fikk med meg at riktig svar hadde kommet litt tidliger i dag tidlig. :-D

Last edited:

Jepp, dette er riktig! Bildet er tatt på en flight fra LAX til SFO. Vi ser ned på området ved Pismo Beach og naturreservat med sanddyner/dunes syd for Pismo.
Det var sanddynene som satte meg på sporet, ja...

Men får sette den fri, dårlig med bilder. "Up for grabs!"

Da slår jeg til med denne:

25709163232_7e19daf1d2_c.jpg

King County International Airport, Seattle - bedre kjent som Boeing Field - ser vel en DY 737-800 der ogsaa, en flyplass Norwegian flyr FRA men aldri til. Slaatt av SAS Steward

Her er en, hvor er dette, og hvilken flyplass reises det fra?

PS på grunn av jobb får jeg ikke sjekket inn her igjen för sent i kveld.

Attachments

• flyprat.jpg
    flyprat.jpg
    127.6 KB · Views: 196

Ser ut som Manhattan og da er du vel i nærheten av EWR?

Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Det er vel som OttoL sier, men det er vel Kearny vi ser?

Last edited:

Såfremt dette er Manhattan, er bildet tatt fra øst mot vest, prøver å fortså hva jeg ser!

Som jeg ser må det være Kearney nærmest så Jersey City, Hudson-elva og deretter Manhattan. Jeg gjetter at en av lyspunktene i det mørke feltet midt på høyre side er frihetsgudinnen.

OttoL var först, og har rett.
Tatt rett etter avgang fra EWR, vi ser mot Jersey City, og midt i bildet ser vi sydspissen av Manhattan. I det fjerne ser vi lysene fra JFK.

San Francisco? Sett fra sør, omtrent fra SFO? Med Bay Bridge til høyre bak i bildet?

San Francisco? Sett fra sør, omtrent fra SFO? Med Bay Bridge til høyre bak i bildet?

Dette er rett etter avgang fra SFO ja (mener det var 1L). Godt sett! Tror ikke jeg hadde sett det selv :lol:

Som du korrekt nevner er det San Francisco–Oakland Bay Bridge vi ser til høyre i bildet. Bildet er tatt fra AS337 SFO-SEA.

Din tur :)

Kjente igjen Bay Bridge [emoji6]

1468e163d017d2478f5812e5ab3a39d2.jpg

Hvilken bro/vei er dette?

Back