Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Re: Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Hmmm...
Det er flatt (ihvertfall det vi ser), hvite strender og frodig grønt langs to elver.
Og GB/ Jersey er skikkelig bom.
Down under?

For og pirke så er ikke Jersey en del av Storbritannia [emoji6]
For å pirke enda mere så har vi på norsk ikke den splitten mellom Great Britain og United Kingdom man man har på engelsk. For oss er begge Storbritannia.

For å pirke enda mere så har vi på norsk ikke den splitten mellom Great Britain og United Kingdom man man har på engelsk.

Nei, men Jersey tilhører ikke noen av dem, heller ikke "på Engelsk", hverken geografisk eller politisk. Sånn for og fortsette pirkingen ;)

Jersey er en britisk kronbesittelse, som ikke må forveksles med f.eks Gibraltar som er et (oversjøisk) territorie

Bildet er vel tatt på vei opp eller på vei ned. Terrenget virker ikke særlig tropisk, så jeg gjetter det må være i Sydney-enden av reisen. Bondi er det ikke.
Kan det være en forstad til Sydney og tilhørende strender? Vi bodde selv noen dager syd for byen, så jeg gjetter på at dette er mer mot nord. Husker ikke noen navn i området, bortsett fra Manly beach.

Bildet er vel tatt på vei opp eller på vei ned. Terrenget virker ikke særlig tropisk, så jeg gjetter det må være i Sydney-enden av reisen. Bondi er det ikke.
Kan det være en forstad til Sydney og tilhørende strender? Vi bodde selv noen dager syd for byen, så jeg gjetter på at dette er mer mot nord. Husker ikke noen navn i området, bortsett fra Manly beach.
Fra syd ser vi på bildet Manly Beach, Freshwater Beach, Curl Curl Beach, Dee Why Beach og Fishermans Beach.

Din tur!

attachment.php

Attachments

• Photo 10.11.13 03 34 10.jpg
    Photo 10.11.13 03 34 10.jpg
    82.6 KB · Views: 352

Dette ser ut som utflyvning mot nordvest fra Bergen. Aner ikke navnene på øyene, bortsett fra Hellesøy helt nordligst i gruppen.

Det er riktig, øyene som opptar mesteparten av bildet er Blomøyna, Rongøyna og Toftøyna.

Kult :)
Har fortsatt ikke fotografier, så tråden åpnes for førstemann til mølla...

Back