Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Re: Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Denne da?

attachment.php

Attachments

• bergen 435.jpg
    bergen 435.jpg
    164.5 KB · Views: 524

Det ser veldig ut som innflygningen til Fort De France. (FDF).

Det var da forbasket raskt og riktig.

Din tur!

Satt og drømte meg vekk dit for noen uker siden. Hvilken rute fløy du dit? Anbefales?

Tar en "enkel" en i dag. Hvor lander vi om noen få strakser?

20021038922_994248785b_b.jpg

Last edited:

Satt og drømte meg vekk dit for noen uker siden. Hvilken rute fløy du dit? Anbefales?
Fra ORLY med egen transport av innsjekket bagasje gjennom Paris. Det er vel bare for spesielt interesserte. Fløy økonomi pluss på 777-300ER som var bra med Air France.

Tyskland? *fyllpå*

Hei og beklager at jeg ikke overholdt fristen med flightinfo etter 24 timer. Helgen ble så travel av program at dette ble litt "borte"..

vel, bildet er fra flight LH 624 FRA-VCE, og vi ligger i en venstresving før final approach, så detter viser (antakelig) en GA flyplass ved Padova, sørvest for Venezia, Italia.

Hvor ble bildet tatt?

Sola stod lavt, så landskapet er litt vanskeligere å kjenne igjen med en gang enn det pleier å være. Det bør være nok clues til å stadfeste rutenummer og geografi :-)

attachment.php

Attachments

• 1024IMG_2940.jpg
    1024IMG_2940.jpg
    244.9 KB · Views: 407

Lofoten i lav vintersol? Raftsundet og et glimt av innløpet av Trollfjorden ca. midt på bildet? Widerøe på vei nordover...

Sørover, ellers spot on!

Andenes-Bodø WF841 vil jeg tro.

Neste!

Jihaa, da er det endelig min tur til å legge ut bilde! Veldig artig tråd dette her, særlig for oss som sitter klistret til vinduet under flyturer i klarvær.
OK, hva ser vi ned på her? (Hint: Det ligger en militærflyplass bortenfor venstre bildekant)
7e43cc589e72a8808c3b3ea4cc03a7e8.jpg

Det er vel kanskje ikke lov til å svare basert på Google Earth-leting?
Ronneby

Det er vel kanskje ikke lov til å svare basert på Google Earth-leting?
Ronneby

Det har jeg egentlig ingen formenig om. Men kanskje andre på forumet mener noe?
Selv synes jeg det er morsomst uten hjelpemidler... [emoji4]

Hmm....kanskje det trengs noen flere hint? Selv kjenner jeg stedet vi flyr over, men det er nok kanskje ikke et veldig kjent sted...
Vi er et sted i vårt naboland i øst, ganske langt syd...bildet er tatt på flight fra Stockholm til Berlin.

Er ikke Ronneby en militær flyplass? Hva vi nøyaktig ser ned på vet jeg ikke uten å bruke google maps, men tror du er i nærheten av Ronneby :) Så får du selv bestemme om det kan være riktig nok. :p

Det stemmer, vi ser ned på Ronneby, Ronnebyelven og Ronnebyhamn, dette ligger et lite stykke vest for Karlskrona. Ronneby militærflyplass ligger i Kallinge, det er da på nordsiden av E22, som man ser på bildet.

Da var det OttoL som var først [emoji4]

Back