Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Re: Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Kult, har selv vært der. Er nok Gascoyne River du ser her, et sted mellom Carnavon og Gascoyne Junction, inngangsporten til Mt. Augustus og milevis med grusveier omgitt av varm ødemark.

Ikke verst hadde ikke trodd at det skulle komme noen lokalkjente ;)
Det stemmer på en prikk finner omtrent samme område på Google Earth.

19868269221_b09c7e455d_z.jpg

Beklager kornete bilde, tatt med en iPhone 4 på vei fra SMI til BGO August 2013. Det bør vel være nok til at byen vi flyr over kan identifiseres :)

Jeg gjetter Berlin, selv om jeg synes det ser ut til å være litt for mye grønt rundt det TV-tårnet.

Jeg gjetter Berlin, selv om jeg synes det ser ut til å være litt for mye grønt rundt det TV-tårnet.

Du gjetter riktig. Ikoniske olympiastadion vi ser i hvitt "nedi der". Tatt fra LN-NGI 13 august 2013 på vei hjem fra SMI til BGO.

Din tur :up:

Tatt for noen år tilbake, fra en SAS-maskin. For lett?

attachment.php

Attachments

• P8110209.jpg
    P8110209.jpg
    116.8 KB · Views: 792

Ja vell da, Salt Lake City. Med Great Salt Lake, og bukten Spring Bay.

Kan ikke huske å ha sett Great Salt Lake så rød før ;)

Ikke at jeg vet dette sikkert, men antakelig er det samme fenomen som er årsaken i begge sjøene.

Vannet i innsjøen har et svært høyt saltinnhold, hele 32,9 %. I august fører det varme sommerværet til at sjøen tørker inn, og etterlater seg et 30 centimeter tykt saltlag som høstes inn. Det finnes tre saltgruver ved innsjøen, og disse produserer omlag 60 % av saltet som blir konsumert i Tyrkia.

Før den tid er det imidlertid et annet naturfenomen som finner sted i Tuzsjøen. I midten av juli skjer det en voldsom oppblomstring av algen Dunaliella Salinas, som farger innsjøen rød.

http://www.side3.no/innsjen-blir-plutselig-farget-blodrd/3422811185.html

Er det gått 48 timer nå?
Jeg prøver med dette:

Hvor er dette?

Attachments

• IMGP1993copy.jpg
    IMGP1993copy.jpg
    166.3 KB · Views: 288

Og der gikk det 48 timer igjen. Prøver meg med en ny en.

attachment.php

Attachments

• Fiji nadi.jpg
    Fiji nadi.jpg
    370.4 KB · Views: 439
Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Jeg får vel la være å svare. ;) i alle fall til det har gått ett døgn. Men crop'ingen av bildet er gjort smart.

Må vel legge ut mere av bildet siden ingen biter..

attachment.php

Attachments

• Fiji 2.jpg
    Fiji 2.jpg
    176.2 KB · Views: 332

Da sier vi Bleikstranda, Andøya. Har selv vært der for 12 år siden nydelig sted.

Det er korrekt tatt fra SK907 OSL-EWR i Februar i år. Faktisk er hele tiden på timelapsen 5.4 timer av turen. Gikk sør for Island og Grønland, så over Labradorsjøen og inn i Gulf of St. Lawrence. Din tur.

Back