Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Re: Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Prøver en long shot her. Vätteren og Jönköping...
Nei.

Hinter litt til: jeg sitter på seterad A. Sør for der vi flyr over på bildet ligger en forholdsvis stor og kjent by.

Last edited:

51c88ff10518bf2d5e1773012e9a8c96.jpg

Mulig jeg sniker i køen, men dette bildet har relevans til en annen tråd her inne også.

Hvor er jeg?

Mulig jeg sniker i køen, men dette bildet har relevans til en annen tråd her inne også.

Hvor er jeg?
DU må nok vente med Gili-øyene til du har løst forrige oppgave.

Flyplassen vi skal lande på er like bak kollen vi ser (rett øst). Rullebanen ligger på over 2500 moh.
Det flys kun til tre destinasjoner fra dette stedet, og vi kommer fra hovedstaden.

equa05.jpg

Kan det være flyplassen utenfor Arequipa?

Last edited:

Snakker vi Nyingchi Mainling lufthavn i Tib... Kina? Hvis vi anser Tibet som fritt og Lhasa som dets hovedstad får jeg det til å gå opp :)

Det er lov å si Tibet. :) Der er vi ikke i dag.

Listen over flyplasser på denne høyden er ganske kort:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest_commercial_airports
Noe interessant med slke flyplasser er at trykket i flykabinen når man er på marsjhøyde tilsvarer trykket på 2400 meters høyde. Når man lander på de fleste flyplasser øker man så trykket (og får tomme plastflasker til å implodere). Når man lander på disse høytliggende flyplassene må man derimot senke trykket ytterligere.

Eliminasjonsmetoden sier Kushok Bakula Rimpochee Airport, mao flyet kommer fra Dehli?

Back