Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Re: Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Denne da?

attachment.php

Attachments

• Bergen.jpg
    Bergen.jpg
    194.6 KB · Views: 554

Fristende å si Bergen, men har intet at komme med!

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Jeg har nettopp vært i Kroatia og syntes liksom at topografi og bygninger var ganske typiske.

Men hvor er dette? (Beklager sjenerende reflekser i i vinduet)

DSC_0348_zpsya9rdxey.jpg

Det har gått (ca.) 24 timer siden jeg la ut bildet, så da skal jeg i henhold til reglene legge ut første hint, i form av flightnummer. Bildet er tatt fra NAX (DY) 1905 den 6. september. (OSL - DBV).

(Obs: Min gåte har intet med den videre diskusjonen rundt bildet fra Zadar å gjøre!)

Det har gått (ca.) 24 timer siden jeg la ut bildet, så da skal jeg i henhold til reglene legge ut første hint, i form av flightnummer. Bildet er tatt fra NAX (DY) 1905 den 6. september. (OSL - DBV).
Den var ikke lett. Ser ut som en millitærflyplass? Men hvor den er....tja. Sverige? Tyskland? Polen?

Last edited:

OK. Mer hint. Dette var dette landets militærflyskole til fra 1926 til 1998. Nå er det sivilt, mest for privatflygere men også litt kommersiell aktivitet. Hadde 4 rullebaner, 2 på ca. 800m og 2 på ca. 2km. Jeg tror at bare den ene lange er i bruk i dag.

P.S. Salzburg er feil. Og for ordens skyld, den lange lyse stripen til venstre i bildet er ikke noe på bakken, men en refleks i vinduet.

Last edited:

Da er det sikkert Ljungbyhed med Klippan nede til venstre.

Det er vel det. Tenkte var greit med en lett en etter Ljugbyhed ;)

Hvor er jeg her eller hva heter flyplassen?

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    40.7 KB · Views: 127
Back