Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Re: Konkurransetråd: Hva flyr vi over her?

Det er vel en travbane og en flyplass. Jeg tenkte først på Nederland og Belgia pga trærne, men så begynte jeg å tenke Tyskland og da slo det meg at den lange veien i skogen må da være Im Fonger - og da ga svaret seg selv! OK, ved hjelp av gamle kart og Google Earth.

Det er Mönchengladbach (MGL/EDLN) og den ligger for nærme Düsseldorf til at noen vil fly dit.

Mönchengladbach er aldeles korrekt. Bare 20 kilometer unna Dusseldorf Airport.

Da er vi på innflyging til en annen flyplass

GDE.jpg

På tur inn til AMS?

Sansynligvis for å lande på R18 ute på landsbygda, Polderban, eller hvordan det nå skrives!

I og for seg riktig, men hva flyr vi over - ikke hvor skal vi.

Polderbaan er navnet på rullebanen - ikke området ;)

Flyr over Kerkbuurt, mens det vi ser er Velsen-Nord og Beverwijk. Samt Wijk aan Zee lengst ut mot havet.

Du får rett Gunnar, men Kerkbuurt ligger lenger øst. Vi svingte inn over Heemskerk og flyr nå over Wijkermeerpolder (det grønne), veien er A-9, Velsen-Noord, Beverwijk og Wijk aan Zee. Kanalmunningen er Ijmuiden og kanalen er Noordzeekanaal.

I så fall er oppgaven fri, har intet å bidra med. Det er ulempen ved å jobbe på bakken... :p

Da kaster jeg inn et bilde her, som ikke burde være så veldig vanskelig...
4f7526b8bb106265a3b13293b6ee78e2.jpg

Det er nord-karmøy ( Torvastad ) og Haugesund ja. Karmsundet i midten. Haugesund Lufthavn , HAU , nederst til venstre.

Last edited:

Det stemmer! Min fine barndoms by, Haugesund, med karmsundet og nordre del av Karmøy. Og flyplassen såvidt synlig nederst til venstre. Var så heldig å få dette fine glimtet ned på gamle trakter da jeg fløy SK925 fra CPH til IAD for tre uker siden. AirbusTrond var vel først med riktig svar [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Riga Balsam til sail4fun

Last edited:

Det er helt korrekt - har flydd her en del ganger, men aldri vært utenfor flyplassen.

Gratulerer til sail4fun !

Back