Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Det er fristende å komme med henvisning til post #1312 og #1314.

Hvis noen er interessert, så var forgårsdagens oppgave den Brasilianske utgaven av Cessna 172 lookalikes, nemlig Neiva Regente/Lanceiro

Fo0X3R3z.jpeg

Neiva er i dag en underleverandør til Embraer-konsernet.

Scooter01

Ser at noen av konkurransetrådene så smått begynner å våkne etter feriedvalen, så vi kan vel prøve å gjette på denne:

wk1c91.jpg

Scooter01

Takker, men jeg har ikke noe for hånden her, så huset er hermed erklært vidåpent.

Mvh,

Nei, faktisk ikke - selv om jeg helt klart ser hva du mener. Dette flyet fløy en del år før serbernes Lasta. Kanskje den var til inspirasjon?

Nei, faktisk ikke - selv om jeg helt klart ser hva du mener. Dette flyet fløy en del år før serbernes Lasta. Kanskje den var til inspirasjon?
Skulle ha visst bedre med den gule spiralen på spinneren....

Da går vi fra enmotors propell til tomotors jet

Scooter01

Attachments

• not fake.jpg
    not fake.jpg
    41.5 KB · Views: 124

Ah, en Skyfox. Den ble senere hetende Boeing Skyfox. Det eneste eksemplaret som noensinne ble bygget fløy første gang den 23. august 1983. Det ble ingen suksess, selv etter at Boeing kjøpte rettighetene til å produsere og markedsføre den i 1986.

Portugal luktet på denne, de skrev kontrakt på 20 conversion kits, men det var ingen andre kunder å oppdrive, så Boeing la ned hele prosjektet. USAF hadde luktet på den også, men det endte med "no sale"....

Mvh,

Last edited:

Ah, en Skyfox. Den ble senere hetende Boeing Skyfox. Det eneste eksemplaret som noensinne ble bygget fløy første gang den 23. august 1983. Det ble ingen suksess, selv etter at Boeing kjøpte rettighetene til å produsere og markedsføre den i 1986.

Ja, riktig!

Boeing prøvde seg med en videreutvikling av Lockheed's T-33, men som sagt, det ble ingen suksess.

Gandalf har pinnen...

Scooter01

Attachments

• SkyFox07.jpg
    SkyFox07.jpg
    123.5 KB · Views: 103

Vi går videre med denne ræ... øhh, halen.

Attachments

• Kem e eg.png
    Kem e eg.png
    99.1 KB · Views: 98

Det ligner på en særutgave av DH Vampire/Venom. De testet ut forskjellige versjoner av halepartiet, men jeg tviler på at den var sivilregistrert.

Status
Not open for further replies.
Back