Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Jeg kikket på denne i morges og det slo meg at den var med i en flykjenningsmanual jeg har sett. Det er noe sovjetisk over den, men samtidig er cockpiten tyskvennlig. Jeg tipper nå på Tupolev ANT-40 også kalt SB - sovjetisk bombefly.

Jeg kikket på denne i morges og det slo meg at den var med i en flykjenningsmanual jeg har sett. Det er noe sovjetisk over den, men samtidig er cockpiten tyskvennlig. Jeg tipper nå på Tupolev ANT-40 også kalt SB - sovjetisk bombefly.

Du får lov til å tippe igjen.

Scooter01

Da ingen kom med riktig svar, må jeg vel selv presentere Hamburger Flugzeugbau Ha 141 som senere ble Blohm & Voss Bv 141 V2

eik29z.jpg

Siden oppgaven ble gitt på var 141

Scooter01

Last edited:

Heh! Endelig en av scooters oppgaver jeg kjenner igjen uten Google! Bristol 188.
Oppgaven er fri hvis riktig.

Heh! Endelig en av scooters oppgaver jeg kjenner igjen uten Google! Bristol 188.
Oppgaven er fri hvis riktig.

Bristol 188 it is :thumbup

atvz8g.jpg

Dere ser hva Knut W skriver, oppgaven er fri....

Så håper jeg at den som svarer riktig på neste oppgave har noe som vi kan fortsette denne tråden med....

Scooter01

Nei, det skal vi ikke. HS.748 er veldig sivil så det er feil - ikke veldig, men feil. ;)

Eller Hawker Siddeley HS-780 Andover C1 fra Royal Aircraft Establishment?

Så vidt meg bekjent er dennne spesielle nesen avbildet i oppgaven montert på XS790, en maskin tidligere operert av Queen' Flight. Dette var en sivil Hawker Siddeley (tidligere Avro) 748 som ble levert i VIP utgave og som i RAF fikk navnet Andover og betegnelsen CC2.

Hawker Siddeley HS 780 Andover C1 var et transportfly utviklet fra HS 748 og inkluderte bl.a et knelende hovedunderstell og lengere flykropp med lasterampe bak. (totalt ombygget bakre flykropp).

Scooter01

Scooter01 har helt rett i at det er XS790 og at det er en Andover CC2. Uten tvil et pussig fly. Cockpiten står på Old Sarum

Hawker_Siddeley_HS-748_Andover_CC2_%28Srs2-206%29%2C_UK_-_Air_Force_AN1050625.jpg

De Havilland Mosquito?

Men jeg får ikke den halen til å stemme. Ser nesten russisk ut (halen altså), noe Sukhoi kunne funnet på. Satt å leita lenge etter noe russisk i går.

EDIT:
Ok, jeg blir litt bekymret over at jeg nok har litt rare interesser av og til. Lukten av tidlig russer var ikke feil. Det er en Petlyakov Pe-2 vel?

Attachments

• Petljakov_Pe-2.svg.png
    Petljakov_Pe-2.svg.png
    160.4 KB · Views: 61
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back