• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Ser ikke ut til at noen prøvde å svare her :(

Det jeg var etter, er Bell Agusta BA 609, også kjent som Agusta Westland AW 609.

w7y45h.jpg

Scooter01

Altså, denne må dere ta.

Det er bare en flytype jeg vet om som har de to røde håndtakene øverst til høyre på det venstre instrument panelet. I tillegg vil jeg nevne at de to pilotene hadde hvert sitt askebeger ved albuen under sidevinduene :old

Scooter01

Det er bare en flytype jeg vet om som har de to røde håndtakene øverst til høyre på det venstre instrument panelet. I tillegg vil jeg nevne at de to pilotene hadde hvert sitt askebeger ved albuen under sidevinduene :old

Scooter01

Hehe, ja. Det var tider.
Røde håndtak er fuel shut-off. På brannpanelet er det røde lys for motor-, APU- og brann i rear compartment.
:fly

Men ikke sett den fri uten å komme med løsningen. Jeg har grublet lenge og vel nå, studert bilder, slått opp i bøker osv.... Frustrasjonen har nådd et toppnivå :-)

Espen

Føler at jeg bør komme med noe her, og flyet er vel en eldre Dassault (Mystere) Falcon20.

Scooter01

Jeg startet også på propelldrift, men utvidet etter hvert til jet. Husker ikke om jeg var innom Falconjet, men åkkesom må dette være en ganske tidlig utgave?

Her er et bilde fra Airliners.net. Legg merke til askebegrene 0g at understells-spaken står i "ned" stilling.

2u6hc75.jpg

Går ut fra at jeg kan fortsette videre :colgate:

242itdk.jpg

Scooter01

Føler at jeg bør komme med noe her, og flyet er vel en eldre Dassault (Mystere) Falcon20.

Scooter01

Der var svaret!
Litt usikker på om det er LN-AAB eller LN-AAC.
Operert av Air Express .
Undertegnede er en av pilotene.

Hyggelig å skape litt problemer for dere.

:fly

Prøver meg med denne:

Attachments

• 88AA5D59-517C-4E8E-ACD9-3C9024409097.jpeg
    88AA5D59-517C-4E8E-ACD9-3C9024409097.jpeg
    4.8 KB · Views: 125

Kan ikke dy meg....

En av Airbus 320 familien, -tipper på en A319 -bildet tatt fra 7A eller 8A :cool:

Scooter01

Status
Not open for further replies.
Back